Ruoan ja juoman maku, haju, väri ja muut aistittavat ominaisuudet ohjaavat elintarvikevalintojamme. Aistinvaraisia tutkimusmenetelmiä käytetään yhä enemmän elintarviketeollisuuden ja kaupan alalla laaduntarkkailussa, tuotekehityksessä ja markkinatutkimuksessa. Elintarvikkeiden aistinvarainen tutkimus on monitieteellinen tutkimusala, jonka taustalla ovat elintarviketieteiden lisäksi muun muassa fysiologia ja ravitsemustiede sekä psykologia ja muut käyttäytymistieteet. Tämä teos on suomalaisten asiantuntijoiden laatima perusteellinen johdatus tutkimusalan teoriaan ja käytäntöön. Asian havainnollistamiseksi teoksessa on runsaasti kuvia sekä esimerkkejä koetilanteista. Teos on tarkoitettu tenttikirjaksi elintarviketieteiden opiskelijoille yliopistoissa sekä soveltuvin osin myös muihin elintarvike- ja ravintola-alan opintoihin. Samalla se on hyödyllinen käsikirja elintarvikealan ammattilaisille.
Elintarvikkeiden aistinvaraiset tutkimusmenetelmät
Toimitettuna
Saatavilla
Osta nyt, nouda myymälästä
Ei saatavilla
- Ilmainen palautus 30 päivää
- Ilmainen toimitus Postin noutopisteeseen yli 100 € ostoksille.
- Asiakasomistajalle Bonusta jopa 5 %.
Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?
Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.