Siirry suoraan sisältöön

Prisman ALE alkoi - tuotteita huippumerkeiltä jopa -40 %!

Tästä ostoksille

Usein kysytyt kysymykset

Kysymykset ja vastaukset aiheittain:

Ostokset ja valikoima

S-käyttäjätili, Bonukset ja alennukset

Tilaaminen, maksaminen ja palautukset

Prisma.fi-myymälänouto

Asiakaspalvelu

Ostokset ja valikoima

Miksi en voi tehdä ruokaostoksia Prisman verkkokaupassa?

Prisman verkkokaupasta voit tilata ainoastaan kodin ja vapaa-ajan käyttötavaroita. Ruoka- ja päivittäistavaraostokset teet kätevästi ruoan verkkokaupassa osoitteessa s-kaupat.fiAvautuu uuteen välilehteen.

Mistä löydän lähi-Prismani myymälätarjoukset?

Tällä hetkellä myymälöiden omat tarjoukset eivät näy täällä Prisma.fi-verkkokaupassa. Voit kuitenkin seurata lähi-Prismasi sosiaalisen median kanavia sekä paikallislehtien mainoksia. Toivottavasti löydät hyviä tarjouksia!

S-käyttäjätili, Bonukset ja alennukset

Olen asiakasomistaja, saanko tilauksestani Bonusta?

Kun olet kirjautunut verkkokauppaan S-käyttäjätililläsi ja liittänyt tiliin S-Etukorttisi, saat tuttuun tapaan Bonusta ostoksistasi. Ja nehän kannattaa kerätä talteen!

Voinko saada Bonukset tilauksestani jälkikäteen?

Ikävä kyllä emme voi lisätä jälkikäteen verkkokaupasta tehtyjä ostoja Bonusten kertymääsi.

Jotta saat Bonusta, maksutapaetua ja asiakasomistajahinnat, sinun tulee liittää S-Etukorttisi S-käyttäjätiliisi ja tehdä tilaukset kirjautuneena. Näin varmistat parhaat hinnat ja ne kuuluisat bonuseurot.

Miksi en saanut ostoksistani Bonusta, vaikka olen kirjautunut Prisman verkkokauppaan?

Bonukset saat vasta, kun olet liittänyt S-Etukorttisi tiliisi. Pelkkä kirjautuminen Prisman verkkokauppaan ei siis riitä. Onneksi voit liittää S-Etukortin käden käänteessä kirjautumisen yhteydessä, ja sehän kannattaa aina.

Olen henkilökuntaa, saanko tilauksestani henkilökunta-alennusta?

Kyllä vain! Näet henkilökunta-alennuksen verkkokaupan ostoskorissa, kun olet kirjautunut S-käyttäjätilillä ja liittänyt S-Etukortin käyttäjätiliisi.

Miksi en saanut tuplabonusta verkkokaupasta?

Bonukset tuplana -kampanjat ovat aina myymälöiden omia kampanjoita, jotka eivät ulotu verkkokauppaan. Näin siksi, että alueelliset osuuskaupat saavat päättää omista kampanjoistaan ja hinnoistaan.

Tilaaminen, maksaminen ja palautukset

Miten voin maksaa tilaukseni?

Meillä Prisma.fi:ssä voit maksaa monella tapaa! Maksamiseen käy monet verkkopankit, maksukortit, MobilePay-sovellus, lasku tai osamaksu. Lue lisää maksutavoista.

Mitkä toimitustavat ovat käytössä?

Meiltä paketit kulkevat kätevästi kotiisi! Toimitamme tilaukset Postilla joko pakettiautomaatteihin, palvelupisteille tai kotiinkuljetuksella ovellesi. Lisäksi voit ostaa verkosta ja noutaa myymälästä nyt jo useimmista Prismoista läpi Suomen. Lue lisää toimitustavoista. Pidäthän mielessä, että tuotteiden asennuspalvelua eikä vanhan poisvientiä ole vielä saatavilla uuden verkkokaupan tilauksille.

Minulla olisi kysyttävää tehtyyn tilaukseen liittyen. Miten toimin?

Autamme mielellämme! Voit olla suoraan yhteydessä Prisman verkkokaupan asiakaspalveluun. Yhteystiedot löydät täältä.

Haluaisin ostaa tuotetta suuria määriä. Onko se mahdollista?

Toki voit tilata tuotetta haluamasi määrän, jos sitä vaan on täällä verkkokaupassa saatavilla. Pidäthän kuitenkin mielessä, ettei verkkopalvelusta ostettuja tuotteita saa jälleenmyydä.

Mistä näen tilaukseni tiedot?

Verkkokaupassa et ikävä kyllä voi nähdä tilaushistoriaasi, mutta kenties sekin pian muuttuu! Säilytäthän siis sähköpostilla tulleet tilausvahvistukset, sillä tilausvahvistus toimii kuittina verkkokaupan ostoksista.

Miten teen palautuksen?

Voit harkita ostostasi rauhassa! Verkkokaupasta ostetuilla, käyttämättömillä ja myyntikuntoisilla tuotteilla on nimittäin 30 vuorokauden palautusoikeus.

Palautus on helppoa. Tee palautus näin:

  • Jos tilauksesi toimitettiin Postilla, vie pakettisi Postin palvelupisteelle tai pakettiautomaattiin.

  • Jos hait tuotteet Prisma.fi-myymälänoudosta, palauta tuotteet saman myymälän Info-pisteelle.

  • Jos sait tilauksesi useana lähetyksenä, palauta tuotteet kunkin lähetyksen toimitustavan mukaan.

Katso tarkemmat palautusohjeet täältä. Löydät ohjeet myös tilauksen mukana tulleelta lähetyslomakkeelta. Kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palautuksesi, teemme hyvityksen sillä maksutavalla, jota käytit tilatessasi.

Joudunko maksamaan kaksi erillistä toimituskulua, jos tilaukseni tulee kotiini kahtena eri lähetyksenä?

Joskus tuotteet saapuvat luoksesi eri osoitteista. Jos valitset kaikille lähetyksille toimituksen Postin pakettiautomaattiin tai palvelupisteelle, maksat mahdolliset toimituskulut vain yhdestä lähetyksestä. Jos sen sijaan tuotteet toimitetaan eri lähetyksinä kotiisi, tulee jokaisesta lähetyksestä maksaa toimituskulu.

Miksi samalla tuotteella on eri hinta verkkokaupassa ja myymälässä?

Tuotteilla voi olla verkossa ja myymälöissä eri hinnat, koska alueelliset osuuskaupat ja niiden myymälät päättävät itsenäisesti omasta hinnoittelustaan. Tästä on tietysti myös hyötyä sinulle: huikeita tarjouksia ja kampanjoita on sekä verkossa että myymälässä. Verkkokaupan tuotteet myydään siis verkkohinnoin. Jos tuotteella on myymälässä merkittävästi eri hinta, myymälän päätettäväksi jää, millä hinnalla he tuotteen myyvät. Näissä tilanteissa emme hyvitä asiakkaille hintaeroa.

Prisma.fi-myymälänouto

Lue miten Prisma.fi-myymälänouto toimii ja katso jo saatavilla olevat myymälät täältä.

Milloin voin noutaa tilaukseni myymälästä?

Voit yleensä noutaa ostoksesi jo kahden tunnin sisällä tilauksestasi!

Myymälät keräävät ja pakkaavat tilauksia päivittäin klo 9–19 välillä (myös 24 h myymälät). Jos teet ostoksia näiden kellonaikojen tai valitsemasi myymälän oman aukiolon ulkopuolella, tilauksesi kerätään heti seuraavana aukiolopäivänä klo 9 alkaen.

Huomioithan kuitenkin, että juhlapyhät ja myymälöiden omat aukioloajat voivat vaikuttaa toimitus- ja noutoaikoihin. Tällaisessa tilanteessa esimerkiksi myymälän infopisteen aukioloaika voi poiketa tekstiviestissä ilmoitetusta aukioloajasta.

Kun tilauksesi on valmis noudettavaksi, saat siitä tekstiviestin ja sähköpostin. Myymälä säilyttää tilaustasi kolme vuorokautta. Jos et pääse kolmen päivän sisällä hakemaan tilaustasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja selvitetään asia yhdessä.

Mistä noudan tilaukseni myymälästä?

Saat tarkat nouto-ohjeet tekstiviestillä, kun tilauksesi saapuu noudettavaksi. Jos tekstiviestiä ei kuulu, olet saanut myös sähköpostiisi Tilauksesi on noudettavissa -viestin. Lue ohjeet tarkkaan, sillä myymälässä voi olla useita eri noutopisteitä.

Tarvitsenko henkilöllisyystodistusta tilaustani noutaessani?

Et tarvitse! Jos noudat tuotteen lokerikosta, tarvitset vain QR-koodin tai lokerokoodin. Jos noudat tuotteen muulta Prisma.fi-noutopisteeltä, QR-koodi tai tilausnumerosi riittää. Näistä syistä sinun ei myöskään tarvitse noutaa tilaustasi henkilökohtaisesti.

Mistä noudan suurikokoisen tuotteen, kuten jääkaapin?

Suurikokoisimpia tuotteita ei yleensä tuoda noutopisteelle, vaan ne haetaan suoraan myymälän lastauslaiturilta. Saat tarkat nouto-ohjeet tekstiviestillä, kun tilauksesi saapuu noudettavaksi.

Mitä myymälänouto maksaa?

Me Prismassa emme veloita myymälänoudoista mitään, eli palvelu on sinulle maksuton. Kiitos kun olet asiakkaanamme!

Voinko muokata tilaustani jälkikäteen?

Tilausta ei voi muokata jälkikäteen, eikä sen sisältämiä tuotteita vaihtaa esimerkiksi toiseen väriin tai kokoon. Mutta ei huolta! Myymälästä noudetuilla tuotteilla on jopa 30 päivän palautusoikeus noutomyymälässä.

Miksi en voi tilata myymälänoutoa kaikkiin Prismoihin?

Kaikissa Prismoissa ei vielä ole myymälänoudon mahdollisuutta, mutta onneksi uusia noutopisteitä pystytetään koko ajan!

Miksi en voi tilata kaikkia verkkokaupan tuotteita myymälänoutona?

Kaikkia verkkokaupan tuotteita ei ikävä kyllä voida toimittaa myymälänoutona, sillä osa verkkokaupan tuotteista lähetetään suoraan varastolta tai valmistajalta. Verkkokaupan valikoima on siis aina yksittäistä myymälää huomattavasti laajempi.

Miksi en voi tilata haluamaani tuotetta esimerkiksi Kokkolan Prismasta Iisalmen Prismaan?

Tällä hetkellä ei ole mahdollista lähettää yhden Prisman tuotetta toiseen myymälään, harmin paikka! Kehitämme kuitenkin palveluamme jatkuvasti, jotta ostaminen on sinulle mahdollisimman vaivatonta.

Verkkokaupan mukaan tilaamaani tuotetta oli saatavilla myymälässä, mutta sain ilmoituksen, että sitä ei löytynytkään. Miten tämä on mahdollista?

Onpa harmi, olemme pahoillamme! Tavoitteemme on tietysti toimittaa juuri ne tuotteet, jotka olet tilannut.

Myymälänoutona tilatut tuotteet kerätään myymälöistä, joissa saatavuus voi muuttua nopeastikin. Tilaamasi tuote on voinut ennättää toisen asiakkaan ostoskoriin, tai se on saattanut hävitä tai vahingoittua. Teemme paljon töitä sekä myymälöissä että verkkokaupassa, jotta näin ei pääsisi käymään jatkossa.

Huomasin, että tuotteella on myymälässä eri hinta kuin verkossa. Miksi?

Verkkokaupan tuotteet myydään verkkohinnoin, ja tämä koskee myös myymälänoudolla tilattuja tuotteita. Myymälöillä voi olla omia alennuskampanjoita. Esimerkiksi Bonukset tuplana -kampanjat ovat aina myymälöiden omia kampanjoita, jotka eivät ulotu verkkokauppaan. Kannattaa siis pitää silmällä sekä verkkokaupan että myymälöiden tarjouksia, jotta voit teet parhaat löydöt!

Asiakaspalvelu

Mistä saan apua, jos minulla on kysyttävää?

Me asiakaspalvelussa autamme sinua mielellämme! Jos tarvitset apua esimerkiksi tilauksesi kanssa, ota yhteyttä chatin kautta (ma–pe klo 8–22 ja la klo 10–18) tai soita numeroon 09 4245 8663 (ma–pe klo 9–19 ja la klo 10–18).