Usein kysytyt kysymykset
Kysymykset ja vastaukset aiheittain:
S-käyttäjätili, Bonukset ja alennukset
Tilaaminen, maksaminen ja palautukset
Ostokset ja valikoima
Miksi en voi tehdä ruokaostoksia Prisman verkkokaupassa?
Prisman verkkokaupasta voit tilata ainoastaan kodin käyttötavaroita. Ruokaostokset teet kätevästi S-kaupan verkkokaupassa osoitteessa s-kaupat.fiAvautuu uuteen välilehteen.
Mistä löydän lähi-Prismani myymälätarjoukset?
Tällä hetkellä myymälöiden omat tarjoukset eivät näy täällä Prisma.fi-verkkokaupassa. Voit kuitenkin seurata lähi-Prismasi sosiaalisen median kanavia sekä paikallislehtien mainoksia.
S-käyttäjätili, Bonukset ja alennukset
Olen asiakasomistaja, saanko tilauksestani Bonusta?
Kun olet kirjautunut verkkokauppaan S-käyttäjätililläsi ja liittänyt tiliin S-Etukorttisi, saat tuttuun tapaan Bonusta ostoksistasi.
Voinko saada Bonukset tilauksestani jälkikäteen?
Valitettavasti emme voi lisätä jälkikäteen verkkokaupasta tehtyjä ostoja Bonusten kertymääsi. Jotta saat Bonusta, maksutapaetua ja asiakasomistajahinnat, sinun tulee liittää S-Etukorttisi verkkokaupan tiliisi ja tehdä tilaukset kirjautuneena.
Miksi en saanut ostoksistani Bonusta, vaikka olen kirjautunut Prisman verkkokauppaan?
Bonukset saat vasta, kun olet liittänyt S-Etukorttisi tiliisi. Pelkkä kirjautuminen Prisman verkkokauppaan ei siis riitä.
Olen henkilökuntaa, saanko tilauksestani henkilökunta-alennusta?
Kyllä, näet henkilökunta-alennuksen verkkokaupan ostoskorissa, kun olet kirjautunut S-käyttäjätilillä ja liittänyt S-Etukortin käyttäjätiliisi.
Minulla on alennuskoodi Prisman verkkokauppaan, mutta se ei toimi. Mitä teen?
Vanhaan verkkokauppaamme annetut alennuskoodit eivät toimi uudessa verkkokaupassa. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, joka palvelee chatin kautta (ma–pe klo 8–22 ja la klo 10–18) sekä numerossa 09 4245 8663 (ma–pe klo 9–19 ja la klo 10–18).
Olin luonut käyttäjätunnuksen Prisman vanhaan verkkokauppaan. Voinko kirjautua sisään uuteen kauppaan samalla käyttäjätunnuksella?
Vanha käyttäjätunnus ei ole enää käytössä. Uudessa verkkokaupassa on käytössä S-käyttäjätili, jolla kirjaudut ja tunnistaudut asiakasomistajaksi myös muissa S-ryhmän palveluissa. Jos sinulla ei vielä ole S-käyttäjätiliä, lue lisää ja luo tili nyt!Avautuu uuteen välilehteen
Tilaaminen, maksaminen ja palautukset
Miten voin maksaa tilaukseni?
Voit maksaa tilauksesi verkkopankissa, maksukorteilla, MobilePay-sovelluksella, laskulla tai osamaksulla. Lue lisää maksutavoista.
Mitkä toimitustavat ovat käytössä?
Toimitamme uuden verkkokaupan tilaukset Postilla joko pakettiautomaatteihin, noutopisteisiin tai kotiinkuljetuksella. Valituissa myymälöissä on myös otettu käyttöön uusi Prisma.fi-myymälänouto. Lue lisää toimitustavoista. Huomaathan, että tuotteiden asennuspalvelua eikä vanhan poisvientiä ole vielä saatavilla uuden verkkokaupan tilauksille.
Minulla olisi kysyttävää tehtyyn tilaukseen liittyen. Miten toimin?
Voit olla suoraan yhteydessä Prisman verkkokaupan asiakaspalveluun. Yhteystiedot löydät täältä.
Mistä näen tilaukseni tiedot?
Uuden verkkokaupan kautta ei vielä voi nähdä tilaushistoriaa, eli säilytäthän sähköpostilla tulleet tilausvahvistukset tilauksistasi. Tilausvahvistus toimii kuittina verkkokaupan ostoksista.
Miten teen palautuksen?
Verkkokaupasta ostetuilla, käyttämättömillä ja myyntikuntoisilla tuotteilla on 30 vuorokauden palautusoikeus.
Tee palautus samalla tavalla, kuin millä tilauksesi toimitettiin sinulle:
Jos tilauksesi toimitettiin Postilla, vie pakettisi Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin.
Jos hait tuotteet Prisma.fi-myymälänoudosta, palauta tuotteet saman myymälän Info-pisteelle.
Jos sait tilauksesi useana lähetyksenä, palauta tuotteet kunkin lähetyksen toimitustavan mukaan.
Katso tarkemmat palautusohjeet täältä. Löydät ohjeet myös tilauksen mukana tulleelta lähetyslomakkeelta. Kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palautuksesi, teemme hyvityksen tilauksella käytetylle alkuperäiselle maksutavalle.
Joudunko maksamaan kaksi erillistä toimituskulua, jos tilaukseni tulee kotiini kahtena eri lähetyksenä?
Joskus tuotteet saapuvat luoksesi eri osoitteista. Jos valitset kaikille lähetyksille toimituksen noutopisteeseen, maksat mahdolliset toimituskulut vain yhdestä lähetyksestä. Jos sen sijaan tuotteet toimitetaan eri lähetyksinä kotiisi, tulee jokaisesta lähetyksestä maksaa toimituskulu.
Miksi samalla tuotteella on eri hinta verkkokaupassa ja myymälässä?
Tuotteilla voi olla verkossa ja myymälöissä eri hinnat, koska alueelliset osuuskaupat ja niiden myymälät päättävät itsenäisesti omasta hinnoittelustaan. Verkkokaupan tuotteet myydään verkkohinnoin. Jos tuotteella on myymälässä merkittävästi eri hinta, myymälän päätettäväksi jää, millä hinnalla he tuotteen myyvät. Emme hyvitä asiakkaille hintaeroa näissä tilanteissa.
Prisma.fi-myymälänouto
Lue miten Prisma.fi-myymälänouto toimii ja katso jo saatavilla olevat myymälät täältä.
Milloin voin noutaa tilaukseni myymälästä?
Tuotteet kerätään myymälästä 12 tunnin sisällä. Kun tuotteet on kerätty ja sinulle on lähetetty noutoilmoitus, myymälä säilyttää tilaustasi kolme vuorokautta. Jos et pääse kolmen päivän sisällä hakemaan tilaustasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Mistä noudan tilaukseni myymälästä?
Löydät myymäläkohtaisen nouto-ohjeen sähköpostiisi tulleesta Tilauksesi on keräilty -viestistä sekä tekstiviestistä, jonka sait kun tilauksesi saapui noudettavaksi.
Mistä noudan suurikokoisen tuotteen?
Suurikokoisia tuotteita ei tuoda noutopisteelle, vaan ne haetaan suoraan myymälän lastauslaiturilta. Löydät myymäläkohtaisen nouto-ohjeen sähköpostiisi tulleesta Tilauksesi on keräilty -viestistä sekä tekstiviestistä, jonka sait kun tilauksesi saapui noudettavaksi.
Mitä myymälänouto maksaa?
Myymälänouto on maksuton.
Voinko muokata tilaustani jälkikäteen?
Tilausta ei voi muokata jälkikäteen, eikä sen sisältämiä tuotteita vaihtaa esimerkiksi toiseen väriin tai kokoon. Myymälästä noudetuilla tuotteilla on kuitenkin 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus noutomyymälässä.
Miksi en voi noutaa tilaustani mistä tahansa Prisma-myymälästä?
Myymälänouto on uusi palvelu, jota pilotoimme alkuun muutamassa myymälässä. Laajennamme palvelua vähitellen useampaan Prisma-myymälään.
Kerro meille mistä Prisma-myymälästä haluaisit noutaa tilauksesi!Avautuu uuteen välilehteen
Miksi kaikkia tuotteita ei voi noutaa myymälästä?
Kaikkia verkkokaupan tuotteita ei voida toimittaa myymälänoutona. Laajennamme kuitenkin myymälänoudon piirissä olevaa tuotevalikoimaa tulevien kuukausien aikana.
Miksi en voi tilata haluamaani tuotetta esimerkiksi Kokkolan Prismasta Iisalmen Prismaan?
Tällä ei hetkellä ei valitettavasti ole mahdollista lähettää yhden Prisman tuotetta toiseen myymälään. Kehitämme kuitenkin valikoimaamme sekä toimitusketjuamme jatkuvasti.
Verkkokaupan mukaan tilaamaani tuotetta oli saatavilla myymälässä, mutta sain ilmoituksen, että sitä ei löytynytkään. Miten tämä on mahdollista?
Tuotteiden saatavuus myymälöissä voi muuttua nopeastikin. Tilaamasi tuote on voinut ennättää toisen asiakkaan ostoskoriin, tai se on saattanut hävitä tai vahingoittua. Teemme paljon töitä sekä myymälöissä että verkkokaupan osalta, että näin ei pääsisi käymään.
Huomasin, että tuotteella on myymälässä eri hinta kuin verkossa. Miksi?
Verkkokaupan tuotteet myydään verkkohinnoin. Tämä koskee myös myymälänoudolla tilattuja tuotteita. Myymälöillä voi olla omia alennuskampanjoita tai varastontyhjennyksiä, jotka näkyvät heidän omina hinnanalennuksinaan.
Asiakaspalvelu
Mistä saan apua, jos minulla on kysyttävää?
Me asiakaspalvelussa autamme sinua mielellämme! Jos tarvitset apua esimerkiksi tilauksesi kanssa, ota yhteyttä chatin kautta (ma–pe klo 8–22 ja la klo 10–18) tai soita numeroon 09 4245 8663 (ma–pe klo 9–19 ja la klo 10–18).