Siirry suoraan sisältöön
Prisma logo

Verkkokaupan palautusohjeet

Näin teet palautuksen

Palautus tehdään sähköisellä palautuslomakkeella. Linkki palautuslomakkeelle löytyy sähköpostiisi lähetetystä "Tilauksesi on matkalla" -toimitusvahvistuksesta.

  1. Ilmoita palautettavat tuotteet verkossa

    • Klikkaa "Tilauksesi on matkalla" -viestissä olevaa palautuslinkkiä.
    • Avautuvalta palautuslomakkeelta voit valita palautettavat tuotteet ja antaa muut palautuksessa tarvittavat tiedot.

  2. Täytä paketin mukana tullut palautusilmoitus ja laita se palautuksen mukaan

    • Täytä lomakkeelle palautuksen tiedot ja yhteystietosi. Jos palautelomake puuttuu, voit tehdä palautuksen sivun lopussa olevien ohjeiden mukaan.

  3. Pakkaa tuotteet ja liimaa palautuskortti toimituspakkauksen päälle.

    • Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti alkuperäiseen tai sitä vastaavaan pakkaukseen.
    • Liitä toimituksen mukana tullut palautuskortti pakkauksen päälle niin, että vanhat osoitetiedot peittyvät. Jos palautuskortti on kadonnut, katso postitusohje sivun lopusta.
    • HUOM! Jos palautat vaarallisia aineita sisältäviä VAK-tuotteita, kuten spraypakkaukset, parfyymit, hius- ja kynsilakat, palautuspakkauksen päällä täytyy olla varoitusmerkintä. Jos merkintä puuttuu, voit tulostaa sen Postin sivuiltaAvautuu uuteen välilehteen. Palautusta ei saa tehdä pakettiautomaattiin, vaan tuotteet on palautettava Postin toimipisteeseenAvautuu uuteen välilehteen.

  4. Vie paketti palautuspisteeseen

    Voit palauttaa tuotteen mihin tahansa Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin.

    • Palautus Postin pakettiautomaattiin: Voit palauttaa tuotteen mihin tahansa Postin pakettiautomaattiin käyttämällä palautuskortissa olevaa lähetystunnusta (JJFI-koodi), varaa palautuslokero täältä.Avautuu uuteen välilehteen
    • Palautus Postin toimipisteeseen:Kun olet liimannut palautuskortin paketin päälle, voit palauttaa lähetyksen haluamaasi Posti palvelupisteeseen, katso lähin Posti täältäAvautuu uuteen välilehteen.
    • Palautus Prisma-myymälään:Voit viedä verkkokauppapalautuksesi valmiiksi pakattuna lähimmän Prisman Info-pisteeseen. Huomioithan, että palautuksen on oltava pakattuna postitukseen kelpaavasti, myymälät eivät voi ottaa vastaan palautuksia ilman paketteja. Info-pisteillä ei myöskään makseta hyvityksiä verkkokauppapalautuksista.

Kun palautus on tehty, maksamme hyvityksen 14 päivän kuluessa. Saat sähköpostitse vahvistukset, kun palautus on käsitelty ja kun hyvitys on maksettu.

Jos tarvitset apua tai lisäohjeita, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Verkkokaupan palautusehdot

Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tilaamasi tuote ohjeiden mukaan ja tee uusi tilaus verkkokaupassa.

Huomioi palautuksessa nämä yleiset asiat:

  • Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia, ts. puhtaita, vaurioitumattomia, hintalappujen tulee olla paikallaan, pakattuna alkuperäispakkauksiinsa sekä sisältää kaikki pakkauksessa olleet osat ja käyttöohjeet.
  • Käsittele tuotteita ja niiden pakkauksia varoen. Jos tuotetta on käytetty, se on pesty tai asennettu ja aktivoitu, saattaa se johtaa tuotteen arvon alenemiseen. Tuotteen arvon alennus vähennetään palautettavasta summasta.

Palautusoikeudet

Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä ja myyntikuntoisilla tuotteilla on 14 päivän ilmainen palautusoikeus. Poikkeuksena ovat suurikokoiset, 24,90 € ja 39,00 € toimituskuluilla toimitetut tilaukset, joista pidätämme oikeuden veloittaa aiheutuneet palautuskustannukset.

Palautusoikeus ei koske kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti:

  • Avattuja hygienia- ja intiimituotteita, kuten seksivälineet, kasvomaskit, epilaattorit, partakoneet, hiustenhoitolaitteet ja -leikkurit, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit, nappikuulokkeet ja hands-free-laitteet.
  • Pelejä, elokuvia, ohjelmistoja, kosmetiikkaa tai muita sinetöityjä tuotteita, kun tuotepakkaus tai sinetti on avattu.
  • Digitaalisia tuotteita, kuten e-kirjoja ja äänikirjoja.
  • Asiakkaalle leikattua metritavaraa kuten puutavaraa tai kankaita.

Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote tai se on viallinen, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja palauta tuote saamiesi ohjeiden mukaan.

Huolenpitovelvollisuus

Kuluttajansuojalain etäkaupan 6. luvun mukaisesti palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä tuotteita. Käsittele tuotetta varoen ennen ostopäätöksen tekemistä. Tuotteeseen on oikeus tutustua, mutta sitä ei saa ottaa käyttöön tutustumisen aikana ja siitä on pidettävä hyvää huolta. Tekstiilituotteista ei saa poistaa hintalappua eikä tuotetta saa pestä ennen palautusta.

Jos olet käsitellyt palautettua tuotetta vastoin huolenpitovelvollisuuden ohjeita ja ottanut sen käyttöön, emme hyvitä tuotteen hintaa (arvonalennus voi olla 100 %) ja perimme palautuksesta aiheutuneet posti- ja käsittelykulut. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei palauteta takaisin.

Palautuksen toimitustavat

Verkkokaupasta tilattuja tuotteita voit palauttaa mihin tahansa Postin toimipisteeseen ja Postin pakettiautomaattiin. Verkkokauppa maksaa asiakaspalautusten ja virhetoimitusten palautusten lähetyskulut, kun noudatat palautusohjeita. Mikäli tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella (9,90 €), on palauttaminen maksutonta ainoastaan Postin toimipaikasta, ei kotoa. Emme vastaanota postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia.

Tilattujen tuotteiden määrä ei vaikuta toimituskulujen suuruuteen. Tästä johtuen, jos tilauksen tuotteista palautetaan vain osa, ei toimituskuluja makseta takaisin. Jos palautetaan koko tilaus, hyvitetään myös tilauksen toimituskulut.

Hyvityksen maksaminen

Maksu palautetaan ensisijaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin. Kuluttajansuojalain etäkaupan 6. luvun mukaan verkkokaupalla on oikeus olla hyvittämättä rahoja, kunnes se on saanut palautetun tuotteen tai tuotteet takaisin.

Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, saatu etu mitätöityy ja edun summa vähennetään hyvitettävästä summasta.

Palautuksen postitusohje

Jos lähetyksen mukana toimitettu palautuskortti on kadonnut, voit tehdä palautuksen alla olevien ohjeiden mukaan:

  1. Peitä tai yliviivaa alkuperäiset osoitetiedot
  2. Kirjoita pakkauksen päälle verkkokaupan palautuksen sopimustunnus 670913.
  3. Vie palautus Postin palvelupisteen tiskille ja pyydä palautuksessa tarvittava osoitekortti.