Palautukset
Verkkokaupasta tilatut
Toivomme, että olet tyytyväinen ostokseesi! Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä tuotteilla on 30 päivän ilmainen palautusoikeus, joten ehdit rauhassa tutustua tuotteisiin. Lue tarkemmat palautusehdot.
Näin teet palautuksen
Palauta verkkokaupan tilauksesi samalla tavalla, kuin se sinulle toimitettiin. Palautusilmoitus tehdään sähköisellä palautuslomakkeella, johon löydät linkin sähköpostiisi lähetetystä toimitusvahvistuksesta.
Postin toimittamat tilaukset
Ilmoita palautettavat tuotteet verkossa
Klikkaa toimitusvahvistuksessa olevaa palautuslinkkiä.
Avautuvalta palautuslomakkeelta voit valita palautettavat tuotteet ja antaa muut palautuksessa tarvittavat tiedot.
Huomioithan, että voit palauttaa tuotteita vasta, kun olet saanut tuotteet kotiisi. Lomakkeella ei siis voi perua vielä matkalla olevaa tilausta.
Täytä paketin mukana tullut palautusilmoitus ja laita se palautuksen mukaan
Täytä lomakkeelle palautuksen tiedot ja yhteystietosi. Jos palautelomake puuttuu, voit tehdä palautuksen sivun lopussa olevien ohjeiden mukaan.
Pakkaa tuotteet ja liimaa palautuskortti toimituspakkauksen päälle
Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti alkuperäiseen tai sitä vastaavaan pakkaukseen. Tuotteita ei saa postittaa pelkässä tuotepakkauksessaan.
Liitä toimituksen mukana tullut palautuskortti pakkauksen päälle niin, että vanhat osoitetiedot peittyvät. Jos palautuskortti on kadonnut, katso postitusohje sivun lopusta.
HUOM! Jos palautat vaarallisia aineita sisältäviä VAK-tuotteita, kuten spraypakkaukset, parfyymit, hius- ja kynsilakat, palautuspakkauksen päällä täytyy olla varoitusmerkintä. Jos merkintä puuttuu, voit tulostaa sen Postin sivuiltaAvautuu uuteen välilehteen. Palautusta ei saa tehdä pakettiautomaattiin, vaan tuotteet on palautettava Postin toimipisteeseenAvautuu uuteen välilehteen.
Vie paketti palautuspisteeseen
Palautus Postin pakettiautomaattiin: Voit palauttaa tuotteen mihin tahansa Postin pakettiautomaattiin käyttämällä palautuskortissa olevaa lähetystunnusta (JJFI-koodi), varaa palautuslokero täältä.Avautuu uuteen välilehteen
Palautus Postin toimipisteeseen: Kun olet liimannut palautuskortin paketin päälle, voit palauttaa lähetyksen haluamaasi Postin palvelupisteeseen, katso lähin Posti täältäAvautuu uuteen välilehteen.
Palautus Prisma-myymälään: Voit viedä verkkokauppapalautuksesi valmiiksi pakattuna lähimmän Prisman Info-pisteeseen. Huomioithan, että palautuksen on oltava pakattuna postitukseen kelpaavasti, myymälät eivät voi ottaa vastaan postitettavia palautuksia ilman paketteja. Info-pisteillä ei myöskään makseta hyvityksiä verkkokauppapalautuksista.
Jos tilasit suurikokoisen tuotteen kotiinkuljetuksella (toimituskulut 49,90 €), ota yhteyttä asiakaspalveluumme palautuksesta ja noudosta sopimiseksi. Pidätämme oikeuden veloittaa palautuksesta aiheutuneet kustannukset.
Prisma.fi-myymälänoudosta haetut tilaukset
Ilmoita palautettavat tuotteet verkossa
Klikkaa toimitusvahvistuksessa olevaa palautuslinkkiä.
Avautuvalta palautuslomakkeelta voit valita palautettavat tuotteet ja antaa muut palautuksessa tarvittavat tiedot.
Vie tuotteet samaan myymälään, josta noudit tilauksen
Tilausvahvistus toimii kuittina myymälässä. Palautukset käsitellään myymälöiden Info-pisteillä niiden aukioloaikoina.
Tuotteet voi palauttaa myymälään sellaisenaan tuotepakkauksissaan.
Kun palautus on tehty, maksamme hyvityksen 14 päivän kuluessa. Saat sähköpostitse vahvistukset, kun palautus on käsitelty ja kun hyvitys on maksettu.
Myymälästä ostetut
Voit vaihtaa tai palauttaa Prisma-myymälästä ostamasi käyttämättömän ja myyntikelpoisen tuotteen 14 päivän sisällä ostamisesta mihin tahansa Prisma-myymälään, mikäli kyseinen tuote on tämän Prisman valikoimassa. Palautukset hoidetaan Prisman Info-pisteillä. Muistathan ottaa kuitin mukaan.
Palautusoikeus ei koske kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti:
Avattuja hygienia- ja intiimituotteita, kuten seksivälineet, kasvomaskit, epilaattorit, partakoneet, hiustenhoitolaitteet ja -leikkurit, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit, nappikuulokkeet ja hands-free-laitteet.
Alusvaatteita ja uima-asuja.
Pelejä, elokuvia, ohjelmistoja, kosmetiikkaa tai muita sinetöityjä tuotteita, kun tuotepakkaus tai sinetti on avattu.
Digitaalisia tuotteita, kuten e-kirjoja ja äänikirjoja.
Asiakkaalle leikattua metritavaraa kuten puutavaraa tai kankaita.
Verkkokaupan palautusehdot
Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tilaamasi tuote ohjeiden mukaan ja tee uusi tilaus verkkokaupassa. Poikkeuksena ovat Prisma.fi-myymälänoudolla tilatut tuotteet, joilla on 30 päivän vaihto-oikeus noutomyymälässä.
Huomioi palautuksessa nämä yleiset asiat:
Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia, ts. puhtaita, vaurioitumattomia, hintalappujen tulee olla paikallaan, pakattuna alkuperäispakkauksiinsa sekä sisältää kaikki pakkauksessa olleet osat ja käyttöohjeet.
Käsittele tuotteita ja niiden pakkauksia varoen. Jos tuotetta on käytetty, se on pesty tai asennettu ja aktivoitu, saattaa se johtaa tuotteen arvon alenemiseen. Tuotteen arvon alennus vähennetään palautettavasta summasta.
Palautusoikeudet
Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä ja myyntikuntoisilla tuotteilla on 30 päivän ilmainen palautusoikeus. Poikkeuksena ovat suurikokoiset, 49,90 € toimituskuluilla toimitetut tilaukset, joista pidätämme oikeuden veloittaa aiheutuneet palautuskustannukset.
Verkkokaupan palautusoikeus ei koske kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti:
Tyynyjä ja peittoja sekä avattuja hygienia- ja intiimituotteita, kuten seksivälineet, kasvomaskit, epilaattorit, partakoneet, hiustenhoitolaitteet ja -leikkurit, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit, nappikuulokkeet ja hands-free-laitteet.
Alusvaatteita ja uima-asuja.
Pelejä, elokuvia, ohjelmistoja, kosmetiikkaa tai muita sinetöityjä tuotteita, kun tuotepakkaus tai sinetti on avattu.
Digitaalisia tuotteita, kuten e-kirjoja ja äänikirjoja.
Asiakkaalle leikattua metritavaraa kuten puutavaraa tai kankaita.
Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote tai se on viallinen, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja palauta tuote saamiesi ohjeiden mukaan.
Huolenpitovelvollisuus
Kuluttajansuojalain etäkaupan 6. luvun mukaisesti palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä tuotteita. Käsittele tuotetta varoen ennen ostopäätöksen tekemistä.
Tuotteeseen on oikeus tutustua, mutta sitä ei saa ottaa käyttöön tutustumisen aikana ja siitä on pidettävä hyvää huolta. Tekstiilituotteista ei saa poistaa hintalappua eikä tuotetta saa pestä ennen palautusta.
Jos olet käsitellyt palautettua tuotetta vastoin huolenpitovelvollisuuden ohjeita ja ottanut sen käyttöön, emme hyvitä tuotteen hintaa (arvonalennus voi olla 100 %) ja perimme palautuksesta aiheutuneet posti- ja käsittelykulut.
Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei palauteta takaisin.
Palautuksen toimitustavat
Verkkokaupasta Prisma.fi-myymälänoudolla tilatut tuotteet palautetaan aina samaan myymälään, kuin mistä ne on noudettu.
Verkkokaupasta tilattuja, Postin toimittamia tuotteita voit palauttaa mihin tahansa Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin.
Verkkokauppa maksaa asiakaspalautusten ja virhetoimitusten palautusten lähetyskulut, kun noudatat palautusohjeita.
Mikäli tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella (9,90 €), on palauttaminen maksutonta ainoastaan Postin toimipaikasta, ei kotoa.
Emme vastaanota postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia.
Tilattujen tuotteiden määrä ei vaikuta toimituskulujen suuruuteen. Tästä johtuen, jos tilauksen tuotteista palautetaan vain osa, ei toimituskuluja makseta takaisin. Jos palautetaan koko tilaus, hyvitetään myös tilauksen toimituskulut.
Hyvityksen maksaminen
Maksu palautetaan ensisijaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin. Kuluttajansuojalain etäkaupan 6. luvun mukaan verkkokaupalla on oikeus olla hyvittämättä rahoja, kunnes se on saanut palautetun tuotteen tai tuotteet takaisin.
Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, saatu etu mitätöityy ja edun summa vähennetään hyvitettävästä summasta.
Palautuksen postitusohje
Jos lähetyksen mukana toimitettu palautuskortti on kadonnut, voit tehdä palautuksen alla olevien ohjeiden mukaan:
Peitä tai yliviivaa alkuperäiset osoitetiedot.
Kirjoita pakkauksen päälle tilausnumerosi sekä verkkokaupan palautuksen sopimustunnus 670913.
Vie palautus Postin palvelupisteen tiskille ja pyydä palautuksessa tarvittava osoitekortti.