Siirry suoraan sisältöön

Verkkokaupan toimitustavat

Postipakettien toimitusaika on tavallisesti 2–7 arkipäivää, mutta kampanjoiden aikana toimitusajassa voi olla viivettä.

Toimitustavat

Toimitus Postin pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen 4,95 €

  • Voit seurata Paketin kulkua OmaPosti-sovelluksellaAvautuu uuteen välilehteen.

  • Paketit ovat perillä arkisin pääsääntöisesti päivässä.

  • Paketit jaetaan myös lauantaisin pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Lahdessa, Seinäjoella, Porissa, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa.

  • Jos pakettiautomaatti on täynnä, Postilla on oikeus ohjata paketti seuraavaan lähimpään noutopisteeseen, jossa on tilaa. Käytäntö pätee myös paketin koon ylittäessä automaatin mitat.

  • Yli 100 € tilauksille saat ilmaisen toimituksen pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen.

Toimitus kotiin valittuna ajankohtana 9,90 €

  • Voit valita toimitusajan Postilta saamasi linkin kautta jaettavasta kalenterista.

  • Voit seurata paketin kulkua myös OmaPosti-sovelluksella.

  • Toimitus on ulko-oven välittömään läheisyyteen.

Toimitus Suuri-lisäpalvelulla alk. 7,95 €

  • Saatavilla kun paketti painaa alle 25 kg, mutta ei mahdu postipaketin vakiomittoihin (100 x 60 x 60 cm). Paketin pisin sivu voi tällöin olla korkeintaan 200 cm ja muut sivut korkeintaan 60 cm.

  • Toimitus Postin noutopisteeseen 7,95 € tai kotiin valittuna ajankohtana 12,90 €.

  • Yli 100 € tilausten ilmainen toimitus ei koske Suuri-lisäpalvelulla toimitettuja tuotteita.

Pakettien enimmäismittojen määrittäminenAvautuu uuteen välilehteen Lisätietoa Postipaketista ja lisäpalveluistaAvautuu uuteen välilehteen

Kotiinkuljetus 49,90 €

  • Yli 25 kg tilauksissa verkkokaupan kassalla tarjotaan vain kotiinkuljetusvaihtoehtoa.

  • Lähetyksen sisään kantaminen riippuu yksittäisen pakkauksen painosta ja siitä, jakaako lähetyksen yksi vai kaksi kuljettajaa.

  • Voit sopia kotiinkuljetuksen toimitusajankohdan Postin lähettämästä digitaalisesta kalenterista, josta löydät aikoja 7 päivän ajalta ja 4 tunnin tarkkuudella klo 9–21.

  • Yli 35 kg painoiset paketit toimitetaan pääsääntöisesti kiinteistön, esimerkiksi omakotitalon tai kerrostalon, ulko-oven läheisyyteen.

  • Jos lähetys painaa 35–85 kg ja Postin kuljetusajoneuvossa on kaksi kuljettajaa mukana, tuodaan lähetys kotiovelle tai sisälle asti.

  • Voit myös kantaa lähetyksen sisään yhdessä Postin kuljettajan kanssa. Huomioithan, että yli 85 kg painoiset lähetykset puretaan Postin ajoneuvon välittömään läheisyyteen, eikä niitä kanneta esimerkiksi kerrostalossa kotiovelle asti.

Prisma.fi-myymälänouto

  • Prisma.fi-myymälänouto on uusi palvelu, jota pilotoimme valituissa Prisma-myymälöissä ja laajennamme vähitellen useampaan myymälään. Lue täältä miten palvelu toimii.

  • Palvelussa mukana olevat myymälät keräävät tilaukset 12 tunnin sisällä, oman toimituslupauksensa ja aukioloaikojensa puitteissa.

  • Prisma.fi-myymälänouto on maksuton.

Huomioithan, että toimitusaika ja toimituskulut voivat vaihdella tuotekohtaisesti.

Toimitusehdot

  • Verkkokaupan pakettien kuljetuksista vastaa nouto- ja kuljetuskumppanimme Posti.

  • Toimitusaika on tavallisesti noin 2–7 arkipäivää. Toimitusaika voi vaihdella tuotekohtaisesti.

  • Tuotteen toimitusajan näet verkkokaupassa tuotesivulta ja sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistusviestistä.

  • Tilauksesi tuotteet voidaan toimittaa useana lähetyksenä, jos ne jakaantuvat kerättäväksi useampaan toimipisteeseen.

  • Jos maksat kaikille lähetyksille toimituksen noutopisteeseen, maksat mahdolliset toimituskulut vain yhdestä lähetyksestä. Jos tuotteet toimitetaan kotiisi eri lähetyksinä, tulee jokaisesta lähetyksestä maksaa toimituskulu.

  • Voit seurata toimituksen etenemistä Postin JJFI-alkuisen seurantakoodin avulla. Saat koodin sähköpostitse, kun paketti on lähtenyt varastoltamme.

Myymälänouto

  • Myymälänoudosta vastaa valittu Prisma-myymälä.

  • Voit noutaa tilauksesi valitsemastasi myymälästä, kun olet saanut noutoilmoituksen ja -ohjeet tekstiviestillä. Tilaukset toimitetaan noutopisteelle 24 tunnin sisällä.

  • Myymälät säilyttävät tilauksia 3 vuorokautta.

Toimitusosoite

  • Tilauksen toimitusosoitteen tulee olla Manner-Suomessa. Emme toimita tilauksia ulkomaille.

  • Voit valita toimitusosoitteeksi muun kuin oman osoitteesi, jos olet esimerkiksi tilaamassa tuotetta lahjaksi. Tällöin anna tilausta tehdessäsi myös vastaanottajan toimitusosoite, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero, jotta hän saa ilmoituksen lähetyksestä.

Saatavilla olevat toimitustavat

  • Voit valita tilauksellesi sopivan toimitustavan saatavilla olevista vaihtoehdoista.

  • Verkkokauppa rajaa pois ne toimitustavat, jotka eivät sovellu tilaukselle sen mittojen tai painon vuoksi. Painoltaan 35 kg tai sitä suuremmat tavarat on mahdollista tilata ainoastaan kotiinkuljetuksena.

  • Kotiinkuljetus on mahdollinen vain sellaisiin osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys.

  • Voit tarkistaa tuotteen mitat verkkokaupan tuotesivulta Ominaisuudet-kohdasta. Jos tilaat useampia tuotteita yhdellä tilauksella, paketin yhteiskoko määrittää toimitustavan.

  • Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan sinulla on oikeus purkaa kauppa, jos toimitusaika viivästyy kohtuuttomasti.

Toimitusvirhe

  • Jos lähetyksestäsi puuttuu tilaamasi tuote tai tuotteita, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

  • Lähetämme sinulle puuttuvan tuotteen, jos se on mahdollista. Jos tuote on loppunut verkkokaupan varastolta, hyvitämme tuotteen hinnan tilauksesi maksutavan mukaan.

  • Tilaajalahjoja ei toimiteta tai hyvitetä jälkikäteen.

Saapumisilmoitus

  • Riippuen valitsemastasi toimitustavasta, lähetyksen saapumisesta ilmoitetaan sinulle joko tekstiviestillä, sähköpostilla tai postitse jaettavalla saapumisilmoituksella.

  • Tarkistathan siis huolellisesti yhteystietosi, kun teet tilauksen.

  • Jos et ole saanut saapumisilmoitusta lähetyksestä 7 arkipäivän kuluessa tilauksen maksamisesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

  • Tarkista myös, että olet saanut tilauksen maksamisen jälkeen tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Tilausvahvistus varmistaa tilauksesi onnistumisen. Tarkista tilausvahvistuksesta myös, että vastaanottajatiedot ovat oikein.

Tilausmuutokset

  • Tilaukseen ei voi tehdä muutoksia sen jälkeen, kun tilaus on maksettu, koska maksamisen jälkeen tilaus siirtyy välittömästi käsiteltäväksi ja toimitettavaksi.