Tietoa verkkopalvelusta

Tilaus- ja toimitusehdot

Prisma verkkokaupasta vastaa S-Verkkopalvelut Oy (jäljempänä "verkkokauppa"). S-Verkkopalvelut Oy on SOK:n (Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta) kokonaan omistama tytäryhtiö.


Saatavuus ja toimitusaika


Verkkokaupassa ostokoriin siirrettävissä oleva tuotteet ovat tilattavissa. Tuotteen toimitusaika ilmoitetaan tuotekortilla. Toimitusaika on tavallisesti noin 1-3 arkipäivää. (Huom! yleiset juhlapäivät; joulu ja pääsiäinen voivat vaikuttaa toimitusaikaan.) Tuotteen saldotiedon päivittymisessä saattaa esiintyä lyhyt viive. Jos tuotetta ei ole jäljellä ja tuotetiedot ovat vielä näkyvissä verkkokaupassa, verkkokauppa ilmoittaa tuotteen loppumisesta erillisellä ilmoituksella.

Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Verkkokaupan ostoskori ei vielä varaa tuotteita tilaukselle ennen kuin asiakas on maksanut ne. Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan. Verkkokauppa ei vastaa verkkokaupasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa. Toimituksen viivästyessä yli 7 arkipäivää tilauksen maksuhetkestä ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Verkkokauppa pidättää oikeuden toimitustavan muutokseen.


Tuotteen toimittaminen

Tilaukset toimittaa Posti Oyj. Toimitusosoitteen tulee olla Manner-Suomessa, verkkokauppa ei toimita Ahvenanmaalle. Tilauksia ei toimiteta ulkomaille. Tilaaja voi valita toimitusosoitteeksi ja vastaanottajaksi muun kuin oman osoitteensa. Asiakas vastaa siitä, että hänen tilauksellaan ja asiakastiedoissaan antamansa tiedot ovat oikein.

Tilaus pakataan tuotteiden edellyttämällä tavalla. Tilauksen mukana toimitetaan lähete tilauksesta. Toimitustapa valitaan ostoskorisivulla.

1. Toimipaikkanouto: Voit noutaa verkkokaupasta tekemäsi ostokset Sokos-tavarataloista tai Emotion-myymälöistä vastaanotettuasi saapumisilmoituksen. Toimitusaika noutopisteisiin on 1-3 arkipäivää. Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan pakettia noutaessasi tai allekirjoita valtakirja jos joku muu noutaa paketin puolestasi. Haluamme näin varmistua siitä, että ostokset päätyvät varmasti oikealle vastaanottajalle.

Toimipaikka säilyttää pakettia 14 vuorokautta, tämän jälkeen noutomaton lähetys palautetaan lähettäjälle.

2. Postipaketti: Postipaketti toimitetaan toimitusosoitetta lähimpänä olevaan Postin toimipaikkaan. Toimituksesta lähetetään tilaajalle seurantatunnus sekä ilmoitus sähköpostitse, tekstiviestitse tai pakettikorttina. Posti säilyttää lähetyksiä saapumisviikon jälkeen kaksi viikkoa, tämän jälkeen noutomaton lähetys palautetaan lähettäjälle. Postin sivuilta löytyvät Postin toimipisteet ja niiden aukioloajat. Postin palvelunumero yksityisille on 0200 71000 (puhelun hinta pvm/mpm).

3. Kotiinkuljetus: Tilaus voidaan toimittaa myös asiakkaan antamaan toimitusosoitteeseen (kotiinkuljetus). Kotiinkuljetus koskee vain osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Kotiinkuljetuksen yhteydessä tilauksen tiedoissa tulee ilmoittaa vastaanottajan puhelinnumero, johon posti ottaa yhteyttä sopiakseen kuljetuksen ajankohdasta. Kotiinkuljetus toimii arkisin, suurimmissa kaupungeissa jakelu myös iltaisin klo 21 asti.

4. Kirjetoimitus: Alle 2 kg painoiset ja 9 cm paksuiset lähetykset voidaan toimittaa kirjeenä postilaatikkoon. Mikäli kirje ei mahdu postilaatikosta sisään, toimitetaan se oman alueesi postiin. Tästä postinjakaja jättää erillisen ilmoituksen. Verkkokauppa pidättää oikeuden toimittaa kirjelähetys postipakettina, jos tuotteen laatu tai koko sitä vaatii. Valitessaan kirjetoimituksen tilaaja vastaa siitä, että lähetys kestää postilaatikkosäilytyksen. Postilaatikon tai -luukun olosuhteet (esim. kylmä, kuuma, kosteus) voivat olla haitallisia tuotteille. Kirjetoimituksista asiakkaalle ei lähetetä seurantatunnusta. Mikäli tilattu tuote asiakkaan mielestä vaatii seurantaa, tulee hänen valita toimitustavaksi pakettitoimitus.

5. Postin pakettiautomaatti: Tilaus toimitetaan S-ryhmän myymälän yhteydessä olevaan Postin pakettiautomaattiin, josta se on noudettavissa, kun saapumisilmoitus on toimitettu vastaanottajalle. Huomioithan, että saapumisilmoitus lähetetään ainoastaan tekstiviestillä, joten tarkistathan puhelinnumerosi. Toimituksen maksimipaino 35 kg ja enimmäismitat 60x60x35 cm. HUOM! Automaattitoimitukset tulee noutaa seitsemän (7) päivän kuluessa! Tämän jälkeen noutamaton lähetys palautetaan lähettäjälle. Mikäli pakettiautomaatin kaikki lokerot ovat toimitushetkellä täynnä, toimitetaan paketti automaattia lähimpänä olevaan postin toimipisteeseen.


Toimituskulut

Tuotteen toimituskulut maksetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Toimituskulut voivat muuttua kampanjoista riippuen.

Toimituskulut ovat toimitustavan mukaan normaalisti:

  • Kirje: 2,95 €/paketti
  • Postipaketti: 6,90 €/paketti
  • Kotiinkuljetus: 9,90 €/paketti
  • Myymälänouto Sokoksesta tai Emotionista 2,95 €
    Yli 65€ ostosten toimitus veloituksetta myymälään.
  • Nouto S-ryhmän toimipisteessä sijaisevasta Postin pakettiautomaatista: 2,95 €
    Yli 65€ ostosten toimitus veloituksetta Postin pakettiautomaattiin.

Myös toimituskuluista voi saada Bonusta ja maksutapaetua. Ks. Tilaaminen

 

Tilaaminen


Kaikki verkkokaupassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimituskulu ilmoitetaan verkkokaupan ostoskorissa. Tilaukselle maksettava summa määräytyy tilaushetken hintojen mukaan. Verkkokauppa pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Verkkokauppa ei takaa, että sivuilla näytettäviä tuotteita on saatavilla. Jos tuote loppuu ennen kuin asiakas on maksanut tilauksen, tuote poistuu asiakkaan ostoskorista. Verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei saa jälleenmyydä.

Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä tai asiakasomistajuutta. Mahdollisia etukoodeja voi käyttää vain yhden tilausta kohti. Erilaisia etuja ei voi yhdistää.

Onnistunut tilaus kuitataan tilausvahvistuksella, joka lähetetään automaattisesti tilaajan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus toimii takuukuittina tuotteille, joilla on valmistajan myöntämä takuu. Erillistä takuukuittia ei toimiteta. Tilausvahvistuksesta voi myös myöhemmin tarkistaa tilauksen tiedot. Kun tilaus on maksettu, se siirtyy käsiteltäväksi, eikä tilausta voi enää muuttaa.

Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta syytä ilmoittamatta. Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen myös selvien hintavirheiden osalta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Ostamalla verkkokaupasta tilaaja hyväksyy, että verkkokauppa lähettää tilaajalle kirjepostia, sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan
(www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

 

Bonus ja maksutapaetu

Ostoksista (tuotteet ja toimituskulu) voidaan maksaa Bonusta (1 - 5 % koko asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostoista) asiakkaalle, jolla on S-Etukortti. Ostoksista (tuotteet ja toimituskulu) voidaan maksaa maksutapaetua (0,5 %), kun asiakas maksaa verkkokauppaostokset S-Etukortti Visalla tai S-Pankin verkkopankkimaksulla. Bonuksen ja maksutapaedun maksamista varten asiakkaan tulee rekisteröityä verkkokauppaan ja liittää asiakasomistajatiedot osaksi verkkokaupan asiakastietoja. Tunnistautumisen voi tehdä rekisteröitymisen yhteydessä tai myöhemmin kirjautuneena Omat tiedot -osiossa. Kuukauden ostoista kertynyt Bonus ja maksutapaetu maksetaan osuuskaupan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutilille S-Pankkiin seuraavan kuun 10. päivään mennessä. Verkkokauppa ei voi jälkikäteen lisätä verkkokaupasta tehtyjä ostoksia asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostokertymään. Bonuksen ja maksutapaedun kerryttäminen sekä asiakasomistajahintojen hyödyntäminen edellyttävät, että verkkokaupan asiakastietoihin on liitetty asiakasomistajatiedot ja tilaaminen tehdään kirjautuneena. Yrityskorteilla maksetut ostot eivät kerrytä Bonusta tai maksutapaetua.


Maksaminen

Verkkokaupassa tilaus maksetaan ennen tuotteiden toimittamista. Tilaus tulee maksaa suomalaisia verkkopankkeja tai yleisimpiä maksukortteja käyttäen. Luottokortilla maksaminen edellyttää 18-vuoden ikää. Maksukorteista maksuvälineenä käyvät Suomessa myönnetyt Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit. Verkkokaupassa on käytössä seuraavien pankkien verkkopankkimaksu: S-Pankki, Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia, POP-pankki sekä Säästöpankki. Luottokorttilaskulla tai tilitapahtumissa myyjänä näkyy S-Verkkokauppa.

Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-salatulla maksulomakkeella, josta tiedot lähetetään edelleen salattuna Luottokunnalle. Mitään korttitietoja ei tallenneta kaupan omaan järjestelmään. Pankkitunnuksilla maksettaessa asiakas ohjataan verkkopankkien maksupalveluihin, joissa maksutapahtumat rekisteröidään turvallisesti kunkin pankin omassa maksujärjestelmässä. Ks. lisätietoja tietosuoja- ja turvallisuussivulta.


S-verkkokauppatili eli Lasku- ja osamaksukauppa

Prisma verkkokauppa tarjoaa yhteistyössä Collector Credit Ab:n kanssa mahdollisuuden asiakasomistajille maksaa tilauksen laskulla tai osamaksulla. Laskulla maksettaessa saat jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa! Voit maksaa koko summan kerralla tai jakaa sen pienempiin osiin. Pienin maksettava summa on merkitty laskuun.

S-verkkokauppatilin käyttöä varten asiakkaan tulee tunnistautua asiakasomistajaksi. Collector tekee myös luottotietojentarkistuksen ennen kuin oikeus maksaa laskulla tai osamaksuina myönnetään. Luottotietojen tarkistus tehdään tilauksen yhteydessä. Laskulla tai osamaksulla maksutavalla verkkokaupasta tilattaessa asiakkaan tulee olla 20 vuotta täyttänyt ja vakituisesti suomessa asuva.

Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä. Osamaksukauppaa varten asiakkaan tulee tunnistautua asiakasomistajaksi. Lasku tai osamaksu on mahdollinen enimmillään 2000 € ostoissa.

Laskun voi maksaa joko kertasuorituksena, tai Collectorin kanssa voi sopia tililuottoa koskevan sopimuksen.
Osamaksu edellyttää laskussa ilmoitetun vähimmäissumman maksamista ja allekirjoitetun tililuottosopimuksen lähettämistä Collectorille.


Laskua maksettaessa voi valita 24 kuukauden osamaksun. Korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Yli 60 päivän maksuaikakampanjoissa lasku tulee jokaisesta ostosta erikseen. Huom! Kaikille laskuille lisätään laskutuslisä 2,95 €. Laskut erääntyvät aina kuukauden viimeisenä päivänä. Myöhästyneistä ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 € muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Lasku mahdollistaa jopa 60 päivän korottoman maksuajan!


Tarkemman palvelukuvauksen löydät täältä.

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät täältä.

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät täältä.


Siiry maksutavat sivulle >>



Palauttaminen

Etäkaupassa kuluttaja-asiakkaalla on 14 vuorokauden maksuton peruuttamisoikeus, joka koskee myös virheettömiä tuotteita. Peruuttamisoikeus ei kuitenkaan koske avattuja hygieniatuotteita tai sinetöityjä tuotteita (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §). Verkkokaupan asiakkailla on 14 vrk peruuttamisoikeus avaamattomille, kokeilemattomille tuotteille. Peruutusaika alkaa tuotteen vastaanottamisesta. Noudata huolellisesti palautusohjeita tuotteita palauttaessasi, niin sinulle ei tule palauttamisesta kustannuksia.

Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Voit palauttaa ohjeita noudattaen avaamattoman ja käyttämättömän tuotteen, jolloin verkkokauppa hyvittää tuotteen sinulle, ja voit halutessasi tehdä uuden tilauksen.

Asiakkaan tulee välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta tarkistaa tilauksen kunto ja tilatut tuotteet. Palauta myös viallinen tai virheellinen tuote palautusohjeiden mukaisesti.

Verkkokaupasta tilattuja tuotteita voi palauttaa myymälään, Postiin sekä Postin pakettiautomaattiin (samaan automaattiin, josta paketti on noudettu). Verkkokauppa maksaa palautusten lähetyskulut asiakaspalautuksiin kun noudatat palautusohjeita. Älä palauta tuotteita postiennakolla. Mikäli tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella, on palauttaminen ilmaista ainoastaan postin toimipaikasta, ei kotoa.

Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan verkkokaupalla on oikeus pidättyä rahan palautuksesta, kunnes se on saanut palautetun tuotteen / tuotteet takaisin. Maksu palautetaan lähtökohtaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin.

Toimituskulut ovat saman suuruiset riippumatta siitä, kuinka monta tuotetta tilaat. Toimituskuluja ei näin ollen makseta takaisin, jos palautus koskee vain osaa tilauksen tuotteista. Jos palautetaan koko tilaus, hyvitetään tilauksen postikulut. Verkkokauppa pidättää oikeuden veloittaa toimituskulut kotiinkuljetetuista asiakaspalautuksista. Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, mitätöityy saatu etu ja hyvitettävästä summasta vähennetään edun summa.



Asiakaspalvelu

Onko sinulla kysyttävää?
 Autamme mielellämme!

Tarvitsetko vastauksen heti?

      1.   Etsi vastaus nopeasti ja helposti Usein kysyttyä-osiosta

      2.   Tarvitsetko apua palvelun käytössä? Katso ohjeet Osto-oppaasta

      3.   Soita asiakaspalveluumme

      Aukioloajat: ma-pe 10-17 Huom. ei avoinna pyhäpäivinä.
      Puhelinnumero: 010 76 58400
      Puhelun hinta: 0,088 €/ minuutti

      Lähetä meille viesti verkkokaupan sivuilla olevalla lomakkeella
      Pyrimme vastaamaan yhteydenottoosi kahden arkipäivän aikana. Vastaus lähetetään antamaasi
      sähköpostiosoitteeseen. Jos asia on kiireellinen, otathan yhteyttä puhelimitse.

Tilaus- ja toimitusehdot tarkastettu 26.8.2016

Lue myös:
Käyttöehdot
Tietosuojaseloste

 

 

 

Sivun alkuun