Siirry suoraan sisältöön

Prisman ALE alkoi - tuotteita huippumerkeiltä jopa -40 %!

Tästä ostoksille

Tilaus- ja toimitusehdot

Asiointi Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnan ("SOK") ylläpitämässä Prisma.fi:ssä (myöhemmin "Verkkopalvelu") edellyttää näiden Verkkopalvelun tilaus- ja toimitusehtojen noudattamista.

Mihin SOK viittaa?

  • S-Ryhmällä ("S-Ryhmä") tarkoitetaan Suomen Osuuskauppojen Keskuskuntaa (SOK) ja sen tytäryhtiöitä, ja SOK:n jäseniksi kuuluvia osuuskauppoja ja niiden tytäryhtiöitä.

  • SOK toimii Verkkopalvelun palveluntarjoajana. Jos tilaat tuotteita tai palveluita Verkkopalvelusta, olet sopimussuhteessa erillisten myyntiehtojen mukaan ilmoitettuun S-Ryhmään kuuluvaan osuuskauppaan.

  • Kuitissa tai Verkkopalvelun tilausvahvistuksessa ilmoitettu S-Ryhmään kuuluva Osuuskauppa vastaa kaikista tuotteista ja palveluista.

  • SOK ei vastaa Verkkopalvelun kautta toimitettavista palveluista tai tuotteista, vaan SOK vastaa Verkkopalvelun alustasta.

Tarvitsetko apua?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme chatin kautta (ma–pe klo 8–22 ja la klo 10–18) tai numerossa 09 4245 8663 (ma–pe klo 9–19 ja la klo 10–18). Chattibotti auttaa sinua useimmiten kysytyissä kysymyksissä. Tarvittaessa chattibotti ohjaa sinut asiakasneuvojalle, asiakaspalvelun aukioloaikoina.

Tuotteen toimittaminen

  • Tilaukset toimittaa nouto- ja toimituskumppanimme Posti Oyj tai Prisma.fi-myymälänoutoon valittu myymälä.

  • Toimitustapa valitaan tilaussivulla. Verkkopalvelu pidättää oikeuden toimitustavan muutokseen.

  • Toimitusosoitteen tulee olla Manner-Suomessa. Tilauksia ei toimiteta ulkomaille.

  • Voit valita vastaanottajaksi ja toimitusosoitteeksi muun kuin oman osoitteesi. Asiakkaana vastaat siitä, että tilauksella ja asiakastiedoissa antamansa tiedot ovat oikein.

  • Tilaus pakataan tuotteiden edellyttämällä tavalla.

  • Postin toimittaman tilauksen mukana toimitetaan lähete tilauksesta.

Toimitustavat

  1. Prisma.fi-myymälänouto: Voit noutaa Verkkopalvelusta tekemäsi tilauksen valitsemastasi myymälästä sen omien aukioloaikojen puitteissa, kun olet vastaanottanut noutoilmoituksen ja -ohjeet. Toimitusaika on enintään kaksi tuntia tilauksen tekemisestä (poikkeuksena polkupyörät, joiden toimitusaika on enintään 72 tuntia), kun tilaus on tehty klo 9–19 välillä. Noutopisteestä riippuen voit noutaa tilauksen sähköpostitse saamallasi QR-koodilla, tekstiviestitse tai sähköpostitse lähetetyllä lokerokoodilla tai tilausnumerollasi. Myymälät säilyttävät tilauksia kolme vuorokautta.

  2. Kotiinkuljetus: Tilaus toimitetaan antamaasi toimitusosoitteeseen. Kotiinkuljetus koskee vain osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Kotiinkuljetuksen yhteydessä tilauksen tiedoissa tulee ilmoittaa vastaanottajan puhelinnumero, johon Posti ottaa yhteyttä sopiakseen kuljetuksen ajankohdasta. Kotiinkuljetus toimii arkisin, suurimmissa kaupungeissa jakelu myös iltaisin klo 21 asti.

  3. Nouto Postin palvelupisteeltä: Tilaus toimitetaan toimitusosoitetta lähimpänä olevaan Postin toimipaikkaan. Toimituksesta lähetetään sinulle seurantatunnus sekä ilmoitus Omaposti-sovelluksen push-notifikaatiolla, sähköpostitse, tekstiviestitse tai pakettikorttina. Posti säilyttää lähetyksiä 7 vuorokauden ajan, minkä jälkeen noutamaton lähetys palautetaan lähettäjälle. Postin sivuilta löytyvät Postin toimipisteet ja niiden aukioloajat. Postin palvelunumero henkilöasiakkaille on 0100 5577 (puhelun hinta pvm/mpm).

  4. Nouto Postin pakettiautomaatista: Tilaus toimitetaan Postin pakettiautomaattiin, josta se on noudettavissa kun saapumisilmoitus on toimitettu sinulle. Saapumisilmoitus lähetetään Omaposti-sovelluksen push-notifikaatiolla tai tekstiviestillä, joten tarkistathan puhelinnumerosi. Toimituksen enimmäispaino on 35 kg ja enimmäismitat 60 x 60 x 35 cm.

    Automaattitoimitukset tulee noutaa 7 vuorokauden kuluessa. Tämän jälkeen noutamaton lähetys palautetaan lähettäjälle. Jos pakettiautomaatin kaikki lokerot ovat toimitushetkellä täynnä, tilaus toimitetaan pakettiautomaattia lähimpänä olevaan Postin toimipisteeseen.

    Huom! Posti voi toimittaa tilauksesi myös väliaikaiseen noutopisteeseen. Tarkista noutopisteen osoite Postin saapumisilmoituksesta.

Toimitusaika

  • Postin toimittamien tilausten toimitusaika on tavallisesti noin 2–7 arkipäivää, mutta kampanjat sekä yleiset juhlapäivät ja arkipyhät voivat vaikuttaa toimitusaikaan.

  • Prisma.fi-myymälänoudolla tilatut tuotteet toimitetaan lokerikkoon tai noutopisteelle pääsääntöisesti kahden tunnin sisällä tilauksesta, valitun myymälän aukioloaikojen puitteissa. Poikkeuksena polkupyörät, jotka kasataan valmiiksi myymälässä ja toimitetaan noutopisteelle 72 tunnin sisällä tilauksesta.

  • Tuotteen toimitusaika ilmoitetaan tilaussivulla toimitustavan valinnan yhteydessä.

  • Verkkopalvelu ei vastaa meistä riippumattomista viivästyksistä toimituksissa. Jos toimitus viivästyy yli 7 arkipäivää, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Toimituskulut

  • Tuotteen toimituskulut ilmoitetaan toimituskohtaisesti Verkkopalvelun tilaussivulla ja maksetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Toimitushinnat löydät myös täältä.

  • Toimituskulut voivat muuttua kampanjoista riippuen.

Saatavuus

  • Verkkopalvelun ostoskoriin siirrettävissä olevat tuotteet ovat tilattavissa.

  • Verkkopalvelu ei kuitenkaan takaa, että sivuilla näytettäviä tuotteita on saatavilla, sillä tuotteen saldotiedon päivittymisessä voi esiintyä lyhyt viive.

  • Verkkopalvelun ostoskori ei vielä varaa tuotteita tilaukselle ennen kuin olet maksanut ne. Jos tuote loppuu ennen kuin olet maksanut tilauksen, tuote poistuu ostoskoristasi.

  • Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan sinulle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään sinulle tilauksen maksutavan mukaan.

Tilaaminen

  • Kaikki Verkkopalvelussa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron.

  • Tilaukselle maksettava summa määräytyy tilaushetken hintojen mukaan. Verkkopalvelu pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.

  • Verkkopalvelusta ostettuja tuotteita ei saa jälleenmyydä.

  • Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä tai asiakasomistajuutta. Mahdollisia etukoodeja voi käyttää vain yhden tilausta kohti. Erilaisia etuja ei voi yhdistää.

  • Ostamalla Verkkopalvelusta hyväksyt, että Verkkopalvelu lähettää sinulle kirjepostia, sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa.

Tilausvahvistus ja takuu

  • Onnistunut tilaus kuitataan tilausvahvistuksella, joka lähetetään automaattisesti tilaajan antamaan sähköpostiosoitteeseen.

  • Erillistä takuukuittia ei toimiteta. Tilausvahvistus toimii takuukuittina tuotteille, joilla on valmistajan myöntämä takuu.

    • Prisma.fi-myymälänoudolla tilatuilla tuotteilla Tilausvahvistus ja Tilauksesi on noudettavissa -viesti toimivat yhdessä takuukuittina ostoksesta.

  • Tilausvahvistuksesta voi myös myöhemmin tarkistaa tilauksen tiedot. Kun tilaus on maksettu, se siirtyy käsiteltäväksi, eikä tilausta voi enää muuttaa.

  • Verkkopalvelulla on oikeus olla hyväksymättä tilausta syytä ilmoittamatta.

Tilauksen peruminen hintavirheen takia

  • Verkkopalvelu pidättää oikeuden tilauksen perumiseen myös selvien hintavirheiden osalta.

  • Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä Verkkopalvelussa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Riitatilanteet

Bonus ja maksutapaetu

  • Ostoksista (tuotteet ja toimituskulut) voidaan maksaa Bonusta (1–5 % koko asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostoista), jos sinulla on S-Etukortti.

  • Ostoksista (tuotteet ja toimituskulut) voidaan maksaa maksutapaetua (0,5 %), kun maksat verkko-ostokset S-Etukortti Visalla tai S-Pankin verkkopankkimaksulla.

  • Kuukauden ostoista kertynyt Bonus ja maksutapaetu maksetaan osuuskaupan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutilille S-Pankkiin seuraavan kuun 10. päivään mennessä.

  • Yrityskorteilla maksetut ostot eivät kerrytä Bonusta tai maksutapaetua.

Tunnistautuminen

  • Bonuksen ja maksutapaedun kerryttäminen sekä asiakasomistajahintojen hyödyntäminen edellyttävät, että Verkkopalvelun asiakastietoihin on liitetty asiakasomistajatietosi, ja teet tilauksesi kirjautuneena.

  • Voit tehdä tunnistautumisen rekisteröitymisen yhteydessä tai myöhemmin kirjautuneena Omat tiedot -palvelussa.

  • Verkkopalvelu ei voi jälkikäteen lisätä Verkkopalvelusta tehtyjä ostoksia asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostokertymään.

Maksaminen

  • Verkkopalvelussa tilaus maksetaan ennen tuotteiden toimittamista.

  • Tilauksen voi maksaa suomalaisia verkkopankkeja tai yleisimpiä maksukortteja käyttäen tai Walleyn laskulla tai tililuotolla. Luottokortilla maksaminen edellyttää 18 vuoden ikää.

  • Maksukorteista maksuvälineenä käyvät Suomessa myönnetyt Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

  • Verkkopalvelussa on käytössä seuraavien pankkien verkkopankkimaksu: Nordea, Osuuspankki, Aktia, Handelsbanken, Danske Bank, Ålandsbanken, Säästöpankki ja S-Pankki.

  • Verkkopalvelussa voi maksaa myös MobilePay-sovelluksella.

  • Luottokorttilaskulla tai tilitapahtumissa myyjänä näkyy S-Verkkokauppa.

Turvallisuus

  • Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-salatulla maksulomakkeella, josta tiedot lähetetään edelleen salattuna Luottokunnalle.

  • Mitään korttitietoja ei tallenneta kaupan omaan järjestelmään.

  • Pankkitunnuksilla maksettaessa sinut ohjataan verkkopankkien maksupalveluihin, joissa maksutapahtumat rekisteröidään turvallisesti kunkin pankin omassa maksujärjestelmässä. Katso lisätietoja tietosuoja- ja turvallisuussivulta.

Lasku- ja tililuottokauppa

  • Prisman Verkkopalvelu tarjoaa yhteistyössä Walley-tavaramerkin rekisteröidyn haltijan Norion Bank AB:n kanssa asiakkaillemme mahdollisuuden maksaa tilauksen laskulla tai osamaksulla.

  • Kaikille laskuille lisätään laskutuslisä 2,95 €.

  • Voit maksaa laskun koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Laskut erääntyvät aina kuukauden viimeisenä päivänä.

  • Lasku tai osamaksu on mahdollinen enimmillään 5 000 € ostoissa ja maksutavan käyttö edellyttää vahvaa tunnistautumista.

  • Laskua maksettaessa voi valita 24 kuukauden osamaksun. Korko on 1 % kuukaudessa, mikä vastaa 12 % nimellistä vuosikorkoa. Yli 60 päivän maksuaikakampanjoissa lasku tulee jokaisesta ostosta erikseen.

  • Laskulla maksavan asiakkaan tulee olla 18 vuotta täyttänyt ja vakituisesti Suomessa asuva.

Lasku- ja tililuottokaupan ehdot

  • Walleyn laskua tai tililuottoa varten sinun tulee valita Verkkopalvelun kassalla maksutavaksi ”Walley” ja allekirjoittaa luottosopimus Walley-tavaramerkin rekisteröidyn haltijan Norion Bank AB:n kanssa.

  • Luotonmyöntäjä tekee luottotietojen tarkistuksen tilauksen teon yhteydessä ennen kuin oikeus maksaa laskulla tai tililuotolla myönnetään.

  • Laskun voi maksaa joko kertasuorituksena tai Walleyn kanssa voi sopia tililuottoa koskevan sopimuksen.

  • Tililuotto edellyttää laskussa ilmoitetun vähimmäissumman maksamista ja allekirjoitetun tililuottosopimuksen lähettämistä Walleylle.

  • Lomake ja luottosopimuksen ehdot löytyvät Walleyn itsepalveluportaalistaAvautuu uuteen välilehteen sekä Walley-sovelluksesta, joka on ladattavissa Applen App Storesta ja Google Playsta.

Huomioithan:

  • Tililuotolla maksettaessa veloitetaan tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa (tilinhoitomaksu saattaa muuttua kampanjoittain).

  • Yli 60 päivän maksuaikakampanjoiden aikaan tehtyjen ostosten osamaksut yhdistyvät omalle tilille, josta veloitetaan erillinen 2,95 € kuukausittainen tilinhoitomaksu.

  • Myöhästyneistä ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 € muistutusmaksu sekä 1 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Lue lisää Walley-palvelustaAvautuu uuteen välilehteen Yleiset lasku-, tililuotto- ja osamaksuehdotAvautuu uuteen välilehteen Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedotAvautuu uuteen välilehteen

Palauttaminen

  • Etäkaupassa sinulla on 30 vuorokauden maksuton peruuttamisoikeus, joka koskee myös virheettömiä tuotteita.

  • Peruuttamisoikeus ei kuitenkaan koske avattuja hygieniatuotteita tai sinetöityjä tuotteita (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §). Peruutusaika alkaa tuotteen vastaanottamisesta.

Vaihto-oikeus

  • Verkkopalvelusta tilatuilla tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tilaamasi tuote ohjeen mukaan ja tee uusi tilaus Verkkopalvelussa.

  • Sinun tulee välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta tarkistaa tilauksen kunto ja tilatut tuotteet.

Palautustavat

  • Verkkopalvelusta tilattuja tuotteita voi palauttaa myymälään, Postiin sekä Postin pakettiautomaattiin. Palauta myös viallinen tai virheellinen tuote palautusohjeiden mukaisesti.

  • Älä palauta tuotteita postiennakolla.

  • Jos tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella, palauttaminen on ilmaista ainoastaan Postin toimipaikasta, ei kotoa.

Maksun palauttaminen

  • Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan Verkkopalvelulla on oikeus pidättyä rahan palautuksesta, kunnes se on saanut palautetun tuotteen tai tuotteet takaisin.

  • Maksu palautetaan lähtökohtaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin.

  • Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, mitätöityy saatu etu ja hyvitettävästä summasta vähennetään edun summa.

Palautusten toimituskulut

  • Toimituskulut ovat saman suuruiset riippumatta siitä, kuinka monta tuotetta tilaat. Toimituskuluja ei näin ollen makseta takaisin, jos palautus koskee vain osaa tilauksen tuotteista. Jos palautat koko tilauksen, hyvitämme toimituskulut.

  • Verkkopalvelu maksaa asiakaspalautusten lähetyskulut, kun noudatat palautusohjeita.

  • Verkkopalvelu pidättää oikeuden veloittaa toimituskulut kotiinkuljetetuista asiakaspalautuksista.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme auttaa tilauksiin liittyvissä kysymyksissä chatin kautta ja puhelimitse. Katso yhteystiedot ja aukioloajat täältä.

Katso myös, löytyisikö kysymykseesi vastaus usein kysytyistä kysymyksistä.

Lue myös:

Käyttöehdot Tietosuoja ja evästeet