Siirry suoraan sisältöön

Internetin merkitys viestinnän ja jakamisen välineenä on kasvanut merkittävästi parin viime vuosikymmenen aikana. Kehitys on ollut niin nopeaa, että tutkimusmaailma ei tahdo pysyä perässä. Verkko ja sosiaalinen media ovat välineinä itsessään tärkeitä tutkimuskohteita, koska ne vaikuttavat ihmisten ja yhteisöjen toimintaan ja siten haastavat myös vallitsevat tutkimusmenetelmät. Samalla verkko ja sosiaalinen media tarjoavat kokonaan uusia mahdollisuuksia tutkimusasetelmien suunnitteluun, aineiston valintaan, keräämiseen ja hallintaan sekä varsinaiseen analyysiin. Kirjassa tutkimusmenetelmien asiantuntijat useista eri yliopistoista pohtivat, miten internetiä ja varsinkin uutta sosiaalista verkkoa pitäisi tutkimuksellisesti lähestyä. Ovatko vanhat menetelmät vielä käyttökelpoisia vai pitäisikö niitä päivittää uudelle aikakaudelle? Onko kenties tarpeen kehittää kokonaan uusia? Minkälaista verkon tutkimusta Suomessa on tehty ja miten eri tieteenalat voisivat tukea toisiaan menetelmällisesti? Artikkelien aiheina ovat niin verkkotutkimuksen metodologiset, kulttuuriset ja eettiset lähtökohdat kuin verkkokyselyiden tekeminen, verkkokeskusteluiden tutkiminen ja verkkoetnografia. Lisäksi tarkastellaan internetin palvelunkehityksen, pelien, verkkohistoriaan ja sekä verkon mahdollistamien suurten datamassojen tutkimista. Tämä teos on ensimmäinen suomenkielinen menetelmäopas tutkimusta tekeville, niin ammattitutkijoille kuin opinnäytteiden laatijoille.

Tuotekoodi
9789517684101
Paino (kg)
0.46
Pakkauskoko
1 kpl
Valmistusmaa
Suomi

Otteita verkosta

30,65 €
  • Ilmainen palautus 30 päivää
  • Ilmainen toimitus Postin nouto­pisteeseen yli 100 € ostoksille.
  • Asiakasomistajalle Bonusta jopa 5 %.

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.