Tutkielmassa tarkastellaan yksilöurheilijan vahingonkorvausvastuuta sopimusketjuiksi muodostuvien sponsorisopimusten yhteydessä. Sponsorointi on urheilulle hyvin tärkeä tukimuoto ja yrityksille merkittävä markkinointiviestinnän väline. Sponsoroinnissa on kyse siitä, että sponsori tarjoaa taloudellista tukea tai rahoitusta sponsoroitavalle, tarkoituksenaan saada näin aikaan mielleyhtymä sponsoroitavan tahon ja sponsorin imagon tai brändin välille sekä käyttää tätä mielleyhtymää markkinoinnissaan. Sponsoroitiin liittyvät taloudelliset intressit ovat varsin suuria, ja siksi on sponsorin kannalta tärkeää, että sponsorisopimukset täytetään sovitun mukaisesti. Sopimusrikkomuksista aiheutuvat taloudelliset vahingot voivat olla merkittäviä. Urheilun ammattimaistumisen ja kaupallistumisen vuoksi myös sponsorointiin kiinnitetään aiempaa suurempaa huomiota. Lisäksi viime vuosien mittavaa huomiota saaneiden dopingskandaaleiden takia sopimusrikkomuksiin puuttumisen kynnys on aiempaa matalammalla.
Yksilöurheilijan vahingonkorvausvastuu sponsorisopimusketjussa
Toimitettuna
Ei saatavilla
Osta nyt, nouda myymälästä
Ei saatavilla
Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?
Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.