Julkaisussa tarkastellaan ammatillisen verkko-opetuksen kehittämistä TUKEA-hankkeen (20072009) toteuttamisessa saatujen kokemusten ja käsitysten perusteella. Hankkeeseen on osallistunut toimijoita ammatilliselta toiselta asteelta, ammatillisesta aikuiskoulutuksesta ja ammattikorkeakoulusta: mukana ovat olleet Ammatillinen aikuiskoulutuskeskus Adulta, Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia, AVA-instituutti, HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu ja Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu. Verkko-opetuksen onnistuminen edellyttää sekä opettajilta että opiskelijoilta rohkeutta siirtyä vanhoista tutuista työtavoista uusiin. Verkko-opetuksessa on tärkeää, että verkko-opettajatiimi on toimiva ja kaikki opiskeluun osallistuvat opettelevat vuorovaikutteisia opetus- ja opiskelumenetelmiä. Verkko-opettajan työssä ohjauksellinen työote on keskeistä. Opiskelijoilta verkko-opiskeluun osallistuminen vaatii ennen kaikkea itseohjautuvuutta. TUKEA-hankkeen tulosten perusteella on luotu verkko-ohjauksen malli, jossa jäsennetään ohjauksen ja itseohjautumisen suhdetta sekä kanssakäymisen määrää ja laatua. Saatujen kokemusten perusteella on myös koottu yhteen niitä tekijöitä, jotka vaikuttavat opiskelun henkilökohtaistamisen onnistumiseen. Lisäksi julkaisussa tarkastellaan hyvän verkko-oppimisympäristön rakentamisen perusteita.
Puolipilvistä ja kirkastuvaa
Huomaa pidempi toimitusaika
Huomaa pidempi toimitusaika
Tämä kirja on hankintatuote, joten toimitusaika voi olla tavallista pidempi. Arvioitu toimitusaika on noin 1–4 viikkoa.
Toimitettuna
Saatavilla
Osta nyt, nouda myymälästä
Ei saatavilla
- Ilmainen palautus 30 päivää
- Ilmainen toimitus Postin noutopisteeseen yli 100 € ostoksille.
- Asiakasomistajalle Bonusta jopa 5 %.
Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?
Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.