Yleensä koulua, opetusta ja kasvatusta koskeva kirjallisuus perustuu tutkijoiden näkökulmiin. On tarpeen antaa myös lasten ja nuorten puhua itse heitä läheisesti koskevasta asiasta. Kirja on synnytetty yhteisöllisin periaattein: kirjoittajat, luokanopettaja ja yhteisökouluttaja, kommentoivat lasten ja nuorten tarkkanäköisiä, omiin kokemuksiin perustuvia käsityksiä yhteisöllisestä oppimisesta. Lisäksi kirjassa esitellään lyhyesti yhteisöllisyyteen liittyvää terminologiaa ja teoriapohjaa. "...se motivaatio on paljon korkeemmalla mun mielestä siinä. Se on niiden kaikkien henkilöiden motivaatioiden summa... niin se onnistumisen ilo on paljon suurempi niissä jutuissa." (poika 9. lk) Kirja tarjoaa lasten ja kirjoittajien kokemuksiin pohjautuvia virikkeitä kasvatusyhteisön kehittämiseen yhteisöllisen pedagogian näkökulmasta.
Yhteisöllinen pedagogia
Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?
Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.