Perception, Time and Music Analysis (Pehmeäkantinen kirja)

  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.2.0
  • CLOUD, getAggregateRating, 197ms
  • REVIEWS, PRODUCT
  • bvseo-msg: The resource to the URL or file is currently unavailable.;
+ / - Hover over image to Zoom
Verkkokaupassa:
47,56
Saatavuus:

Toimitusaika 7 - 22 arkipäivää

Toimitustavat:
Nouto myymälästä tai pakettiautomaatista alk. 0 €
Toimitus kotiin alk. 2,95 €
Regarding its temporal nature, music is sensed by means of momentary perceptual reflections that escape all attempts to analyse it by referring to the temporally static conceptualization. In order to go beyond the customary music analytic tradition the author, Timo Laiho, has elaborated a new analytic-generative methodology (AGM) that considers music from the viewpoint of its perceptual and temporal organization. This endeavour, while exemplifying musical temporality mainly referring to 20th century modern music, aims to develop a comprehensive theoretical and unifying background for analysing, composing and performing practises. In addition, by examining the temporal and contextual factors involved in perceptual experience, the book outlines a cognitive model, which provides a framework for a broader sub-semiotic art-analysis.

The overall research is carried out in reference to interdisciplinary readings of the diverse present day scientific inquiries, including poststructuralist philosophy, linguistics, semiotics and modern physics. The treatment also offers an interpretative account of quantum physicist David Bohm's influential implicate order theory. Timo Laiho (born 1957) is a composer and music analyst. He received his master degree at the Sibelius-Academy in Helsinki of composition and music theory (2004). Laiho's compositions have received awards in several composition competitions in Finland and abroad. During the years 2007-2012 he has worked as a researcher at the Department of Philosophy, History Culture and Art Studies-Faculty of Arts, Musicology in the University of Helsinki. - this thesis is a significant contribution to ongoing and emerging discussions of analytical praxis in music.

Indeed, the scope of its thought has much to offer disciplines beyond music, such as biology, where the new systems approach is changing our view of the world. Alastair Borthwick, University of Hull

Sisällön kuvaukset (suomi/englanti). Musiikin jäsentymisellä - tai yleisemmin musiikin "mielekkyydellä" - on ensisijainen suhde konkreettiseen, ajalliseen havaintoon. Objektiiviselle lähestymistavalle on tieteen harjoittamassa merkityksessä tunnusominaista ylemmän tason käsitejärjestelmiin tukeutuminen. Silloin tietoisuuden muodostumiselle olennainen vuorovaikutus ylempien käsitejärjestelmien ja alempien, havaintokokemukselle perustuvien tasojen välillä jää huomioimatta. Perception, Time and Music Analysis - An Introduction to Analytic-Generative Methodology (AGM) pyrkii musiikillisten esimerkkien valossa tämän ongelman selventämiseen kognitioteoreettisen mallin avulla, joka eräänlaisena sub-semioottisena lähestymistapana muodostaa perustan myös laajemmalle taide-analyysille. Tutkimuksen olennainen sisältö on musiikin hahmotuksessa ja uudenlaisen, havainnon ja ajan huomioivassa musiikkianalyysissa.

Väitöskirjassa esitellään tutkimuksessa kehitetyn analyyttis-generatiivisen musiikkianalyysin (AGM) teoreettiset lähtökohdat sekä metodologian sisältämä analyyttinen käsitteistö. Vaikka tutkimuksen viitekehykseksi muodostuu perinteistä musiikkianalyysia koskevan tarkastelun lisäksi laaja-alaisesti jälkistrukturalistinen filosofia, kielitiede, semiotiikka ja modernin fysiikka, kehitetään väitöskirjassa tarkasti määritelty käsitteistö käytännön musiikkianalyysia silmällä pitäen. Koska tutkimuksen lähtökohta pohjautuu havaintoa ja aikaa koskevien musiikillisten rakenteiden tarkasteluun, kytkeytyy se rakenteellisen tarkastelutapansa osalta myös keskeisesti kvanttifyysikko David Bohmin "implikaatin järjestyksen" teoriassaan esittämien järjestysperiaatteiden havainnollistamiseen. Väitöskirjassa esitettävä musiikkianalyyttinen metodologia (AGM) pyrkii luomaan systemaattisen perustan erityisesti 1900-luvun alun post-tonaalisen että sitä myöhemmän sarjallisen musiikin analyysille.

Perception, Time and Music Analysis - An Intro
Kun ostat verkkokaupasta:
  1. 1 Laskulla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa.
  2. 2 Yli 65€ ostoista toimitus veloituksetta myymälään tai pakettiautomaattiin.
  3. 3 Bonus ostoista jopa 5 %
  4. 4 Tuotteilla ilmainen palautusoikeus 14 päivän ajan.