Inkluusio on muodostunut maailmanlaajuiseksi koulutustavoitteeksi, johon myös Suomessa pyritään. Inkluusion voidaan katsoa toteutuvan vasta, kun kaikki ryhmän oppilaat voivat osallistua oman yhteisönsä elämään Yhteisöön kuuluminen ja osallisuus rakentuvat pienistä, mutta merkittävistä asioista. Niitä ovat yhteiseen opetukseen osallistuminen, opiskelurakenteet luokkatoverien kanssa, onnistumisen kokemukset, välituntikaverit sekä yhteiset leikit. Koulujärjestelmämme on muutoksen kourissa. Inklusiivisen kasvatuksen toteutuminen vaatii koulun rakenteellisia muutoksia. Opettajankoulutus on uusien työtapojen tuojana ja muutoksen tekijänä avainasemassa. Opettajat tarvitsevat strategisia menetelmiä, joilla uutta koulun todellisuutta voidaan jäsentää. Tässä tutkimuksessa opettajat tutkivat omaa työtään. Tutkimus on toteutettu opettajankoulutuksessa yhdessä luokanopettajaopiskelijoiden kanssa. Tavoitteeksi on otettu oppilaiden monenlaisuuden huomioon ottaminen opetuksessa. Tutkimuksessa hahmotellaan inklusiivista opettajuutta sekä inkluusioon pyrkivää opetusta.
Inklusiivinen opettajuus
Toimitettuna
Ei saatavilla
Osta nyt, nouda myymälästä
Ei saatavilla
Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?
Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.