Siirry suoraan sisältöön

Palautukset

Verkkokaupasta tilatut

Toivomme, että olet tyytyväinen ostokseesi! Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä tuotteilla on 30 päivän ilmainen palautusoikeus, joten ehdit rauhassa tutustua tuotteisiin. Lue tarkemmat palautusehdot.

Näin teet palautuksen

Palauta verkkokaupasta tilaamasi tuote samalla tavalla, kuin se sinulle toimitettiin.

Postin toimittamat tilaukset

  1. Tee palautusilmoitus verkossa

    • Klikkaa palautuslinkkiä, jonka löydät sähköpostiisi lähetetystä toimitusvahvistuksesta.

    • Avautuvalta palautuslomakkeelta voit valita palautettavan tuotteen tai tuotteet ja antaa muut palautuksessa tarvittavat tiedot.

    • Huomioithan, että voit palauttaa tuotteita vasta, kun olet saanut ne kotiisi. Lomakkeella ei siis voi perua vielä matkalla olevaa tilausta.

  2. Täytä paketin mukana tullut palautuslomake ja pakkaa se palautuksen mukaan

    • Täytä lomakkeelle palautuksen tiedot ja yhteystietosi. Jos palautuslomake puuttuu, voit tehdä palautuksen sivun lopussa olevien ohjeiden mukaan.

  3. Pakkaa lähetys ja liimaa palautuskortti paketin päälle

    • Pakkaa tuote takaisin alkuperäispakkaukseensa ja paketoi lähetys huolellisesti postitusta varten, joko samaan laatikkoon kuin missä tilauksesi toimitettiin tai muuhun vastaavaan pakettiin. Tuotetta ei saa lähettää pelkässä alkuperäispakkauksessa, tai se ei ole enää myyntikelpoinen.

    • Liimaa toimituksen mukana tullut palautuskortti pakkauksen päälle niin, että vanhat osoitetiedot peittyvät. Jos palautuskortti on kadonnut, katso postitusohje sivun lopusta.

    • HUOM! Jos palautat vaarallisia aineita sisältäviä VAK-tuotteita, kuten spraypakkaukset, parfyymit tai hius- ja kynsilakat, palautuspakkauksen päällä täytyy olla varoitusmerkintä. Jos merkintä puuttuu, voit tulostaa sen Postin sivuiltaAvautuu uuteen välilehteen. Palautusta ei saa tehdä pakettiautomaattiin, vaan tuotteet on palautettava Postin toimipisteeseenAvautuu uuteen välilehteen.

  4. Vie paketti palautuspisteelle

    • Palautus Postin pakettiautomaattiin: Voit viedä lähetyksen mihin tahansa Postin pakettiautomaattiin käyttämällä palautuskortissa olevaa lähetystunnusta (JJFI-koodi), varaa palautuslokero täältä.Avautuu uuteen välilehteen

    • Palautus Postin palvelupisteelle: Kun olet liimannut palautuskortin paketin päälle, voit palauttaa lähetyksen mille tahansa Postin palvelupisteelle, katso lähin Posti täältäAvautuu uuteen välilehteen.

    • Palautus Prisma-myymälään: Voit viedä verkkokauppapalautuksesi valmiiksi pakattuna lähimmän Prisman Info-pisteelle. Huomioithan, että palautuksen on oltava pakattuna postitukseen kelpaavasti. Myymälät eivät voi ottaa vastaan postitettavia palautuksia ilman paketteja. Info-pisteillä ei myöskään makseta hyvityksiä verkkokauppapalautuksista.

Jos tilasit suurikokoisen tai painavan tuotteen kotiinkuljetuksella (toimituskulut 49,90 €), ota yhteyttä asiakaspalveluumme palautuksesta ja noudosta sopimiseksi. Pidätämme oikeuden veloittaa palautuksesta aiheutuneet kustannukset.

Prisma.fi-myymälänoudosta haetut tilaukset

  1. Tee palautusilmoitus verkossa

    • Klikkaa palautuslinkkiä, jonka löydät "Tilauksesi on otettu käsittelyyn" -viestistä.

    • Avautuvalta palautuslomakkeelta voit valita palautettavan tuotteen tai tuotteet ja antaa muut palautuksessa tarvittavat tiedot.

  2. Vie tuote samaan myymälään, josta noudit tilauksen

    • Tilausvahvistus toimii kuittina myymälässä. Palautukset käsitellään myymälöiden Info-pisteillä niiden aukioloaikoina.

    • Tuotteen voi palauttaa myymälään sellaisenaan alkuperäispakkauksessaan.

Kun palautus on tehty, maksamme hyvityksen 14 päivän kuluessa. Saat sähköpostitse vahvistukset, kun palautus on käsitelty ja kun hyvitys on maksettu.

Myymälästä ostetut

Voit vaihtaa tai palauttaa Prisma-myymälästä ostamasi käyttämättömän ja myyntikelpoisen tuotteen 14 päivän sisällä ostamisesta mihin tahansa Prisma-myymälään, mikäli kyseinen tuote on tämän Prisman valikoimassa. Palautukset hoidetaan Prisman Info-pisteillä. Muistathan ottaa kuitin mukaan.

Palautusoikeus ei koske kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti:

  • Avattuja hygienia- ja intiimituotteita, kuten seksivälineet, kasvomaskit, epilaattorit, partakoneet, hiustenhoitolaitteet ja -leikkurit, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit, nappikuulokkeet ja hands-free-laitteet.

  • Alusvaatteita ja uima-asuja.

  • Pelejä, elokuvia, ohjelmistoja, kosmetiikkaa tai muita sinetöityjä tuotteita, kun tuotepakkaus tai sinetti on avattu.

  • Digitaalisia tuotteita, kuten e-kirjoja ja äänikirjoja.

  • Asiakkaalle leikattua metritavaraa kuten puutavaraa tai kankaita.

Verkkokaupan palautusehdot

Verkkokaupassa ei ole vaihto-oikeutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta tilaamasi tuote ohjeiden mukaan ja tee uusi tilaus verkkokaupassa.

Huomioi palautuksessa nämä yleiset asiat:

  • Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia, ts. puhtaita, vaurioitumattomia, hintalappujen tulee olla paikallaan, pakattuna alkuperäispakkauksiinsa sekä sisältää kaikki pakkauksessa olleet osat ja käyttöohjeet.

  • Käsittele tuotteita ja niiden pakkauksia varoen. Jos tuotetta on käytetty, se on pesty tai asennettu ja aktivoitu, saattaa se johtaa tuotteen arvon alenemiseen. Tuotteen arvon alennus vähennetään palautettavasta summasta.

Palautusoikeudet

Verkkokaupasta ostetuilla käyttämättömillä ja myyntikuntoisilla tuotteilla on 30 päivän ilmainen palautusoikeus. Poikkeuksena ovat suurikokoiset, 49,90 € toimituskuluilla toimitetut tilaukset, joista pidätämme oikeuden veloittaa aiheutuneet palautuskustannukset.

Verkkokaupan palautusoikeus ei koske kuluttajansuojalain 6. luvun 16 §:n mukaisesti:

  • Tyynyjä ja peittoja sekä avattuja hygienia- ja intiimituotteita, kuten seksivälineet, kasvomaskit, epilaattorit, partakoneet, hiustenhoitolaitteet ja -leikkurit, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit, nappikuulokkeet ja hands-free-laitteet.

  • Pelejä, elokuvia, ohjelmistoja, kosmetiikkaa tai muita sinetöityjä tuotteita, kun tuotepakkaus tai sinetti on avattu.

  • Digitaalisia tuotteita, kuten e-kirjoja ja äänikirjoja.

  • Asiakkaalle leikattua metritavaraa kuten puutavaraa tai kankaita.

Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote tai se on viallinen, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja palauta tuote saamiesi ohjeiden mukaan.

Huolenpitovelvollisuus

  • Kuluttajansuojalain etäkaupan 6. luvun mukaisesti palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä tuotteita. Käsittele tuotetta varoen ennen ostopäätöksen tekemistä.

  • Tuotteeseen on oikeus tutustua, mutta sitä ei saa ottaa käyttöön tutustumisen aikana ja siitä on pidettävä hyvää huolta. Tekstiilituotteista ei saa poistaa hintalappua eikä tuotetta saa pestä ennen palautusta.

  • Jos olet käsitellyt palautettua tuotetta vastoin huolenpitovelvollisuuden ohjeita ja ottanut sen käyttöön, emme hyvitä tuotteen hintaa (arvonalennus voi olla 100 %) ja perimme palautuksesta aiheutuneet posti- ja käsittelykulut.

  • Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei palauteta takaisin.

Palautuksen toimitustavat

  • Verkkokaupasta Prisma.fi-myymälänoudolla tilatut tuotteet palautetaan aina samaan myymälään, kuin mistä ne on noudettu.

  • Verkkokaupasta tilattuja, Postin toimittamia tuotteita voit palauttaa mihin tahansa Postin pakettiautomaattiin tai palvelupisteelle.

  • Verkkokauppa maksaa asiakaspalautusten ja virhetoimitusten palautusten lähetyskulut, kun noudatat palautusohjeita.

  • Mikäli tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella (9,90 €), on palauttaminen maksutonta ainoastaan Postin toimipaikasta, ei kotoa.

  • Emme vastaanota postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia.

  • Tilattujen tuotteiden määrä ei vaikuta toimituskulujen suuruuteen. Tästä johtuen, jos tilauksen tuotteista palautetaan vain osa, ei toimituskuluja makseta takaisin. Jos palautetaan koko tilaus, hyvitetään myös tilauksen toimituskulut.

Hyvityksen maksaminen

  • Maksu palautetaan ensisijaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin. Kuluttajansuojalain etäkaupan 6. luvun mukaan verkkokaupalla on oikeus olla hyvittämättä rahoja, kunnes se on saanut palautetun tuotteen tai tuotteet takaisin.

  • Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, saatu etu mitätöityy ja edun summa vähennetään hyvitettävästä summasta.

Palautuksen postitusohje

Jos lähetyksen mukana toimitettu palautuslomake on kadonnut, voit tehdä palautuksen alla olevien ohjeiden mukaan:

  1. Peitä tai yliviivaa alkuperäiset osoitetiedot.

  2. Kirjoita pakkauksen päälle tilausnumerosi sekä verkkokaupan palautuksen sopimustunnus 670913.

  3. Vie palautus Postin palvelupisteen tiskille ja pyydä palautuksessa tarvittava osoitekortti.