Urakkaohjelman asema ja laadinta (Pehmeäkantinen kirja)

  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.2.0
  • CLOUD, getContent, 119ms
  • REVIEWS, PRODUCT
  • bvseo-msg: The resource to the URL or file is currently unavailable.;
+ / - Hover over image to Zoom
Verkkokaupassa:
79,04

Maksa erissä alk. 5,00 € / kk

Saatavuus:

Toimitusaika 3 – 6 arkipäivää

Toimitustavat:
Nouto myymälästä alk. 0 €
Nouto pakettiautomaatista alk. 3,95 €
Toimitus kotiin alk. 4,95 €
Urakkaohjelma muodostaa varsinkin suurissa rakennushankkeissa urakkakilpailun oikeudellisen ytimen ja koko sopimusketjun keskeisimmän kaupallisen asiakirjan. Sen tehtävänä on myös selvittää tilaajan urakkasopimukseen liittyvät toimenpiteet ja antaa selkeä kokonaiskuva siitä tehtävästä, jota urakoitsijalta odotetaan. Näin ei kuitenkaan valitettavasti aina ole ja sen johdosta syntyy väärinkäsityksiä ja erimielisyyksiä tilaajan ja urakoitsijan välillä.

Vuonna 2004 Suomen Rakennusinsinöörien Liitto RIL päätti em. johdosta käynnistää näitä puutteita korjaavan julkaisun laadinnan. Hanke tuotti ohjeen ”RIL 226-2005 Urakkaohjelman asema ja laadinta”. Se on käytännönläheinen ohje urakkaohjelman laatimisesta, jossa kuvataan urakkaohjelman asema sopimusasiakirjojen joukossa sekä kerrotaan seikkaperäisesti ne asiat, mitä kussakin urakkaohjelman kohdassa tulee esittää ja mitkä ovat niiden oikeudelliset vaikutukset. Urakkaohjelman sisältö on RT 16-10698 mukainen ja kaikissa kohdissa on esitetty, mitä Rakennusurakan yleiset sopimusehdot (YSE 1998) kyseisestä asiasta määräävät.

Vuoden 2014 versioon on tehty muuttuneen lainsäädännön ja muun säädösmaailman vaatimat tarkennukset. Lisäksi uusina asioina julkaisussa ovat mm. esimerkit, joiden avulla tilaaja voi varmistaa työmaan sujuvan toiminnan ja laaduntuottoedellytykset, erityisesti tuotannon suunniteluun asetetut vaatimukset. Lisäksi on uudessa versioissa käsitelty KVR- sekä projektijohtourakan vaikutuksia urakkaohjelman sisältöön.
EAN 9789517585927

Ominaisuudet

Julkaisupäivä 2014
Kustantaja Suomen Rakennusinsinöörien liitto
Sivumäärä 102
Julkaisuvuosi 2014
ISBN-13 9789517585927
Asiasana rakennusala, rakentaminen, urakat, urakkasopimukset
YKL 66
Kirjan saatavuus Saatavana, varastotuote
Kirjan toimitusaika Toimitusaika 3 - 6 arkipäivää
Tuoteformaatti Pehmeäkantinen kirja
Kirjan kieli suomi

Takuu ja huolto

Prisman verkkokaupan kautta ostettaville kodinkoneilla ja viihde-elektroniikan tuotteille voidaan hankkia asennuspalveluita sekä tuotteiden poiskuljetuspalveluita.

1. Asennuspalvelut

Laiteasennuspalvelut on tarkoitettu kotiin kuljetettaville kodinkoneille ja viihde-elektroniikan laitteille. Asennukset Prisma Verkkokaupalle suorittaa Hankinta Helmi Oy.

Asennukset tehdään arkisin klo 9  21 välisenä aikana. Ajankohta sovitaan tilauksen toimitusajasta sovittaessa.

Asennuksiin sisältyy

- Laitteen asennus käyttökuntoon valmistajan asennusohjeiden ja voimassaolevien säädösten mukaan.
- Tarvittavien kytkentöjen ja liitäntöjen tekeminen sekä sähkön kytkeytymisen tarkistus.
- Purkaminen kuljetuspakkauksista, mahdollisten kuljetustukien poistaminen ja pakkausjätteen poisvienti.
- Normaalista käyttökunnosta poikkeavat lisäasennukset ja -määritykset käsitetään lisätöinä, joista Hankinta Helmi Oy laskuttaa vastaanottajaa erikseen. Tällaisia asennuksia ovat mm. integroitavien laitteiden kalusteasennukset. Esim. astianpesukoneeseen etulevyksi asennetaan kalustelevy.

Asennuksiin ei sisälly

- Kiinteät asennukset tai kiinnitykset, kuten esimerkiksi kaiuttimien kiinnitykset seinään tms.
- Läpiviennit kiinteiden rakenteiden tai kalusteiden läpi
- Kalustemuutokset
- Asennuksessa mahdollisesti tarvittavien kaapeleiden piilotus tai kotelointi
- Mikäli asennuksen suorittamiseksi tarvitaan pientarvikkeita, jotka eivät ole toimitettavan laitteen mukana (esimerkiksi jatkojohtoja, kiristimiä, tiivistimiä tai kaapeleita), asentaja toimittaa ne mahdollisuuksien mukaan ja Hankinta Helmi Oy laskuttaa ne erikseen loppuasiakkaalta.

Tarkemmat kuvaukset tuoteryhmittäisistä asennuspalveluista löytyvät kohdasta 3.

Mikäli asennuspalveluun on huomautettavaa, on virheestä reklamoitava Prisma Verkkokaupan asiakaspalveluun mahdollisimman nopeasti.

2. Poiskuljetuspalvelut

Poiskuljetus on vain ison tuotteen kotiinkuljetuksen yhteydessä tilattava palvelu.

Palvelu on tarkoitettu kuluttajilta tulevan sähkö- ja elektroniikkaromun tai kalusteromun poiskuljetukseen.

Yhtä uutta laitetta vastaan voi tilata yhden vastaavan tuotteen kuljetuksen

Lue tarkemmat tuoteryhmittäiset palvelukuvaukset täältä >

Kun ostat verkkokaupasta:

  1. 1 Laskulla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Lue lisää »
  2. 2 Bonus ostoista jopa 5 %
  3. 3 Lisäksi S-Etukortti Visalla 0,5 % maksutapaetua.
  4. 4 Yli 100€ tilauksille ilmainen toimitus Postin pakettiautomaattiin.
  5. 5 Tuotteilla ilmainen palautusoikeus 14 päivän ajan. Ilmainen palautus ei koske suurikokoisia toimituksia (24,90€ sekä 69€).

Ota yhteyttä
Ohjeet

Ota yhteyttä

Anna palautetta myymälään tai verkkokauppaan:
Lähetä sähköpostia ›

Myymälöiden ja verkkokaupan
asiakaspalvelun yhteystiedot ›

Ohjeet

Täältä löydät ohjeet ja vastaukset
yleisimpiin kysymyksiin:
Katso usein kysytyt kysymykset ›
Lue asiakaspalvelun ohjeet ›