Siirry suoraan sisältöön

Elinkeinotoiminnassa ilmenee usein tarvetta viitata toisen suojattuun tavaramerkkiin. Esimerkiksi tietyn tavaran tai palvelun markkinoinnissa voi olla tarpeen toisen tavaramerkkiin viittaamalla ilmoittaa tarjottavan varaosan tai muun tavaran yhteensopivuus, erikoistuminen tietynlaisiin huolto- tai korjauspalveluihin tai tarjottavan tavaran ominaisuus. Vaikeita rajanvetoja liittyy niin ikään rinnakkaistuontiin ja vertailevaan mainontaan. Monessa tilanteessa viittaaminen toisen tavaramerkkiin on sinänsä sallittua, mutta se ei saa johtaa tavaran tai palvelun alkuperää koskevan erehdyksen syntymiseen tai toisen tavaramerkin maineen hyväksikäyttöön tai vahingoittamiseen. Kyse on intressipunninnasta tehokkaan kilpailun ja tavaramerkin suojaamiseen liittyvien intressien välillä, jossa rajanvedot käytännön soveltamistilanteissa ovat usein vaikeita. Taina Pihlajarinteen kirjoittama teos on ainoa suomenkielinen esitys siitä, milloin toisen tavaramerkin käyttäminen on sallittua ja milloin ei. Teoksessa kiinnitetään erityistä huomiota Yhteisöjen tuomioistuimen ratkaisukäytäntöön.

Tuotekoodi
9789522460387
Paino (kg)
0.482
Pakkauskoko
1 kpl
Valmistusmaa
Suomi

Pihlajarinne, Toisen tavaramerkin sallittu käyttö

20,45 €
  • Ilmainen palautus 30 päivää
  • Ilmainen toimitus Postin nouto­pisteeseen yli 100 € ostoksille.
  • Asiakasomistajalle Bonusta jopa 5 %.

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.