Siirry suoraan sisältöön

Tutkimuksen kohteena oli yrityksen toiminnan strateginen muutos konsernin palveluyksiköstä itsenäiseksi yritykseksi. Tämä muutos pakottaa yrityksen kysymään, kenelle ja miten arvoa luodaan. Tutkittava ajanjakso kohdeyrityksessä oli noin kolme vuotta sijoittuen vuoden 2004 alkupuolelta vuoden 2007 alkuun. Tutkimuksessa haettiin vastausta kysymykseen, miten liiketoiminnan arvon luominen voidaan kuvata ja ymmärtää sidosryhmäsuhteiden tarkastelun avulla. Tutkimuksessa esitettiin kohdeyrityksen sidosryhmät liiketoiminnan strategisissa vaiheissa ja kuvattiin sidosryhmäsuhteiden dynaamisuus eli se, kuinka sidosryhmien merkitys vaihtelee yrityksen kannalta eri vaiheissa. Tutkimuksessa analysoitiin myös, mitä asioita strateginen muutos edellytti sidosryhmäsuhteilta kohdeyrityksen muutoksessa palveluyksiköstä itsenäiseksi palveluliiketoimintaan keskittyväksi pk-yritykseksi. Sidosryhmät ovat henkilöitä tai ryhmiä, jotka voivat vaikuttaa yrityksen toimintaan tai joihin yritys voi vaikuttaa. Sidosryhmiä ovat muun muassa omistajat, johtajat, henkilökunta, asiakkaat, toimittajat, kilpailijat, rahoittajat, valtio, kunnat, media ja kaikki ryhmät, jotka jollain tavalla voivat olla yrityksen vaikutuksille alttiita. Sidosryhmät määritetään yrityksen sen hetkisen tilanteen mukaan. Yrityksen sidosryhmät ovat yrityksen arvon luomisessa keskeisessä roolissa ja liiketoiminnan arvo syntyy sidosryhmäsuhteissa. Osaamisen kehittäminen oli sidosryhmäsuhteissa välttämätöntä, kun liiketoiminnan perusteet muuttuivat tuotannon ohjaamasta toiminnasta ensisijaisesti asiakkaiden ja markkinoiden kuulemiseen.

Tuotekoodi
9789514476228
Paino (kg)
0.462
Pakkauskoko
1 kpl
Valmistusmaa
Suomi

Sidosryhmäsuhteet liiketoiminnan arvon luomisessa

43,20 €
Hinta ja saatavuus voivat vaihdella myymälöittäin
Tuotetta ei juuri nyt ole saatavilla verkkokaupasta.

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.