Hakemaasi sivua ei löydy.
Etsimäsi sivu on poistettu verkkopalvelusta. Voit jatkaa asiointia yllä olevan tuoteryhmävalikon kautta, etsiä uudelleen hakukentän avulla tai palata etusivulle.
Jos sinulla on kysyttävää, asiakaspalvelumme ja chat auttavat myös mielellään.
Anna palautetta myymälään tai verkkokauppaan:
Lähetä sähköpostia ›
Myymälöiden ja verkkokaupan
asiakaspalvelun yhteystiedot ›
Täältä löydät ohjeet ja vastaukset
yleisimpiin kysymyksiin:
Katso usein kysytyt kysymykset ›
Lue asiakaspalvelun ohjeet ›
Olemme uudistaneet käyttäjätunnuksemme ja pyydämme sinua rekisteröitymään uudelleen.
Minulla on S-Etukortti
Rekisteröidy pankkitunnuksilla
Minulla ei ole S-Etukorttia
Täytä tietosi rekisteröitymislomakkeelle
Toistuva maksukortin ja tilaajan tietojen syöttäminen on vaivalloista. Pikakassa-toiminnallisuutta käyttämällä voit ostaa helposti ja turvallisesti syöttämällä vain kirjautumisessa käyttämäsi salasanan ja vahvistamalla tilauksen.
Kun olet rekisteröitynyt, voit aktivoida pikakassan ostoksen yhteydessä. Maksaessasi ostoksen maksukortilla, tallenna korttisi tiedot. Tiedot tallennetaan suojattuun maksujärjestelmään eikä niitä tallenneta verkkokauppaan. Seuraavalla ostoskerralla, kun kirjaudut käyttäjätunnuksillasi, pikakassa on käytössäsi.
Pikakassalla ostaessasi, ostos veloitetaan maksukortilta, jonka tiedot olet aikaisemman oston yhteydessä tallentanut. Bonus ja Maksutapaetu kertyvät normaalisti. Toimitusosoitteina voit käyttää tallentamiasi toimitusosoitteita. Maksukortin käyttöä ja toimitusosoitteita voit hallita verkkokaupan Omat tiedot-osiossa
Tilaus- ja toimitusehdot
Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnan ('SOK') ylläpitämien Prisma.fi:n, Sokos.fi:n ja Kodinterra.fi:n (myöhemmin yhdessä 'Verkkopalvelut') käyttö edellyttää, että käyttäjä noudattaa näitä Verkkopalveluiden käyttöehtoja (jäljempänä 'Käyttöehdot').
SOK toimii Verkkopalveluiden palveluntarjoajana. Mikäli käyttäjä tilaa tuotteita tai palveluita Verkkopalveluista, käyttäjä on sopimussuhteessa erillisten myyntiehtojen mukaan ilmoitettuun S-Ryhmään kuuluvaan osuuskauppaan. Kuitissa ja myyntitapahtumassa ilmoitettu S-Ryhmään kuuluva Osuuskauppa vastaa kaikista tuotteista ja palveluista. SOK ei vastaa Verkkopalveluiden kautta toimitettavista palveluista tai tuotteista, vaan SOK vastaa Verkkopalveluiden alustasta.
Tilaaminen
Kaikki verkkokaupassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimituskulu ilmoitetaan ostoskorisivulla. Tilauksen maksettava summa määräytyy tilaushetken hintojen mukaan. Verkkokauppa pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Verkkokauppa ei takaa, että sivuilla näytettäviä tuotteita on saatavilla. Jos tuote loppuu ennen kuin asiakas on maksanut tilauksen, poistuu tuote asiakkaan ostoskorista. Verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei saa jälleenmyydä.
Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä tai asiakasomistajuutta. Mahdollisia etukoodeja voi käyttää vain yhden tilausta kohti. Erilaisia etuja ei voi yhdistää. Onnistuneen tilauksen päättää tilausvahvistus, joka lähetetään automaattisesti tilaajan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus kannattaa säilyttää. Tilausvahvistuksesta voi myöhemmin tarkistaa tilauksen tiedot. Tilausvahvistus toimii ostoksesi kuittina. Kun tilaus on maksettu, se siirtyy käsiteltäväksi eikä tilausta voi enää muuttaa.
Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta syytä ilmoittamatta. Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen myös selvien hintavirheiden osalta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.
Ostamalla verkkokaupasta tilaaja hyväksyy, että verkkokauppa lähettää tilaajalle kirjepostia, sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa.
Bonus ja maksutapaetu
Ostoksista (tuotteet ja toimituskulu) voidaan maksaa Bonusta (1 - 5 % koko asiakasomistajatalouden kuukauden bonusostoista) asiakkaalle, jolla on S-Etukortti. Ostoksista (tuotteet ja toimituskulu) voidaan maksaa maksutapaetua (0,5 %), kun asiakas maksaa verkkokauppaostokset S-Etukortti Visalla tai S-Pankin verkkopankkimaksulla. Bonuksen ja maksutapaedun maksamista varten asiakkaan tulee rekisteröityä verkkokauppaan ja liittää asiakasomistajatiedot osaksi verkkokaupan asiakastietoja. Asiakasomistajan tunnistamispalvelussa asiakas hyväksyy Bonuksen ja maksutapaedun maksamista edellyttävien tietojen välittämisen verkkokauppaan. Kuukauden ostoista kertynyt Bonus ja maksutapaetu maksetaan osuuskaupan asiakasomistajatalouden pääjäsenen etujen maksutilille S-Pankkiin seuraavan kuun 10. päivään mennessä. Verkkokauppa ei voi jälkikäteen lisätä verkkokaupasta tehtyjä ostoksia asiakasomistajatalouden kuukauden Bonusostokertymään. Bonuksen ja maksutapaedun kerryttäminen sekä S-Etuhintojen hyödyntäminen edellyttävät, että verkkokaupan asiakastietoihin on liitetty asiakasomistajatiedot ja tilaaminen tehdään kirjautuneena. Yrityskorteilla maksetut ostot eivät kerrytä Bonusta tai maksutapaetua.
Maksaminen
Verkkokaupassa tilaus maksetaan pääsääntöisesti ennen tuotteiden toimittamista. Tilaus tulee maksaa
käyttäen suomalaisia verkkopankkeja, yleisimpiä maksukortteja tai laskulla/osamaksulla.
Maksukorteista maksuvälineenä käyvät Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.
Verkkokaupassa on käytössä seuraavien pankkien verkkopankkimaksu: S-Pankki, Nordea, Osuuspankki, Sampo Pankki,
Tapiola, Handelsbanken sekä Aktia. Luottokorttilaskulla tai
tilitapahtumissa myyjänä näkyy Prisman verkkokauppa.
Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti SSL-salatulla maksulomakkeella, josta tiedot lähetetään edelleen salattuna Luottokunnalle. Mitään korttitietoja ei tallenneta kaupan omaan järjestelmään. Pankkitunnuksilla maksaessa asiakas ohjataan suomalaisten verkkopankkien maksupalveluihin, joissa maksutapahtumat rekisteröidään turvallisesti kunkin pankin omassa maksujärjestelmässä. Ks. lisätietoja tietosuoja- ja turvallisuussivulta.
Maksamisen jälkeen lähetämme asiakkaalle sähköpostitse tilausvahvistuksen tilatuista tuotteista. Jos tilaus toimitetaan pakettina, voi verkkokauppaan rekisteröitynyt asiakas seurata tilauksen etenemistä kirjautuneena verkkokaupan "Omat tiedot."
Prisma verkkokauppa tarjoaa yhteistyössä Collector Credit Ab:n kanssa mahdollisuuden asiakasomistajille maksaa laskulla tai osamaksulla.Valitessanne maksutavaksi S-verkkokauppatilin, saatte tilatut tuotteet kotiin ennen niiden maksamista. S-verkkokauppatilin voi saada 20 vuotta täyttänyt vakituisessa työsuhteessa oleva Suomessa asuva henkilö. Laskun voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Laskut erääntyvät kuukauden viimeisenä päivänä.
Saatavuus ja toimitusaika
Verkkokaupassa ostokoriin siirrettävissä oleva tuote on varastossa. Tuotteen toimitusaika ilmoitetaan tuotekortilla. Toimitusaika on tavallisesti noin 1-3 arkipäivää. Postin jakelualueista riippuen kotiinkuljetuksen sekä asennuspalvelun aikataulut vaihtelevat ja tästä syystä verkkokauppa ei takaa palvelun toteutumista 1-3 arkipäivän sisällä. Joissakin tapauksissa tilattu tuote voi olla loppunut varastostamme. Tämä voi johtua virheestä varastosaldossamme. Tuotteen ollessa loppu, ilmoitamme siitä vastaanottajalle sähköpostitse. Puuttuva tuote hyvitetään tai toimitetaan myöhemmin. Verkkokauppa ei vastaa verkkokaupasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa. Toimituksen viivästyessä yli 7 arkipäivää tilauksen maksuhetkestä ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Palautusehdot
Verkkokaupasta tilaamallasi tuotteilla on palautusoikeus. Sinulla on 14 vuorokautta aikaa tutustua ostamiisi tuotteisiin ja tehdä ostopäätös. Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan erillistä peruuttamisilmoitusta ei tarvitse tehdä, mikäli peruutusoikeus on voimassa. Asiakaspalautukset ovat maksuttomia Prisma verkkokaupassa myös 13.6.2014 jälkeen. Käsittele tuotteita varoen ennen ostopäätöksen tekemistä. Mikäli haluat palauttaa tuotteita, tutustuthan palautusohjeisiimme.
Verkkokaupasta tilattuja tuotteita voi palauttaa myymälään, postiin sekä Postin pakettiautomaattiin (siihen josta paketti on noudettu). Verkkokauppa maksaa palautusten lähetyskulut asiakaspalautusten ja virhetoimitusten palautusten osalta, kun noudatat palautusohjeita. Älä palauta tuotteita postiennakolla. Mikäli tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella, on palauttaminen ilmaista ainoastaan postin toimipaikasta, ei kotoa. Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan verkkokaupalla on oikeus pidättyä rahan palautuksesta, kunnes se on saanut palautetun tuotteen / tuotteet takaisin. Maksut palautetaan lähtökohtaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin. Toimituskulut ovat samansuuruiset riippumatta siitä, kuinka monta tuotetta tilaat. Toimituskuluja ei tästä johtuen makseta takaisin, jos palautus koskee vain osaa tilauksen tuotteista. Jos palautetaan koko tilaus, hyvitetään tilauksen tavanomaiset postikulut. Jos olet tilannut tuotteet kotiinkuljetuksella, hyvitetään oston aikana voimassa ollut pakettitoimituksen kustannus. Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, mitätöityy saatu etu ja hyvitettävästä summasta vähennetään edun summa.
Kuluttajalla ei ole oikeutta ottaa tavaraa käyttöön siihen tutustuessaan. Tuotteeseen on oikeus tutustua, mutta asiakkaalla on velvollisuus pitää huolta tuotteesta (huolenpitovelvollisuus). Asiakkaalla ei ole oikeutta käyttää tuotetta ennen palautusta. Jos palautettua tuotetta on vastoin asiakkaan huolenpitovelvollisuutta käytetty, asiakkaalta peritään 100% arvonalennusta tuotteen hinnasta sekä lisäksi palautuskulut. Tuotteiden hygieenisyyden turvaamiseksi avattua hygienia tuotetta ei voi palauttaa. Tekstiileissä verkkokauppa veloittaa 100% arvonalennuksen, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu tai tuote on pesty ennen palautusta. Asiakas vastaa vastoin ohjeita tehdyn palautuksen aiheuttamista posti- ja käsittelykuluista. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.
Lakisääteinen virhevastuu
Myyjä, maahantuoja ja valmistaja vastaavat tavaran virheestä kuluttajansuojalain 5 luvun säännösten perusteella. Säännöksiä sovelletaan kulutustavaran kauppaan silloin, kun myyjänä on elinkeinonharjoittaja ja ostajana kuluttaja. Kuluttajalla tarkoitetaan yksityishenkilöä, joka hankkii tuotteen pääasiassa muuhun käyttöön kuin ammattinsa harjoittamista varten.