Siirry suoraan sisältöön

Osta nyt ja nouda ostoksesi myymälästä kahden tunnin sisällä, ilman toimituskuluja!

Lue miten Prisma.fi-myymälänouto toimii

Matkailun edistämiskeskus (MEK) koordinoi valtakunnallista Outdoors Finland -hanketta, jonka tavoitteena on tuotteistaa luontoon liittyviä matkailuaktiviteetteja kansainvälisille markkinoille. Alueellisen Discover Pohjanmaa -esiselvityshankkeen tavoite oli selvittää Pohjanmaan kesäaktiviteettitoimijoiden ja -tuotteiden nykytila sekä rakentaa toimenpideohjelma jatkokehittämistä varten. Hankkeen on rahoittanut Pohjanmaan ELY-keskus Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahasto; Eurooppa investoi maaseutualueisiin. Pohjanmaan fyysinen toimintaympäristö, kuten Unescon maailmaperintöalue Merenkurkussa ja ympäröivä maaseutu, antavat erinomaiset puitteet kesäaktiviteettien kehittämiselle. Teemoina ovat kalastus-, melonta-, pyöräily-, vaellus- ja sauvakävely-, hevosmatkailu- sekä wildlife -aktiviteetit. Tämän nykytilakartoituksen tavoitteena oli selvittää alueen kesäaktiviteettituotteita tuottavien toimijoiden nykytila ja heidän näkemyksiään tulevaisuudesta. Tutkimus osoittaa, että Pohjanmaan kesäaktiviteettitoimijat ovat pieniä yrityksiä, joiden toimintakausi rajoittuu kesäsesonkiin. Tuotetarjonta on pirstaloitunutta ja alueelta puuttuu selkeä kokonaistuote. Nykyiset asiakkaat ovat selkeästi kotimaan matkailijoita lähialueilta. Tutkimuksen perusteella alueen toimijat ovat kiinnostuneet kehittämään tuotteitaan kansainvälisille matkailijoille. Sekä toimijat että matkailualan asiantuntijat suhtautuvat Pohjanmaan matkailuelinkeinon tulevaisuuteen positiivisesti. Pohjanmaan kesäaktiviteettitoimijoiden haasteet ovat samansuuntaisia kuin aiemmat valtakunnalliset tutkimukset ovat osoittaneet. Tutkimuksen perusteella kehittämistoimenpiteinä suositellaan kokonaistuotteen luomista, jonka avulla toimijoiden yhteistyö tiivistyy ja alueen tunnettuutta voidaan edistää. Alueen kesäaktiviteettituotteiden laadun ja turvallisuuden parantamiseksi on pyrittävä täyttämään MEK:n laatu- ja tuotesuositukset. Tuotekehityksen ja kohderyhmän tarkentamisen avulla aluetta voidaan markkinoida paremmin ja kasvattaa matkailun volyymia. Kehittämistyö edellyttää myös toimijoiden ja alueen matkailuorganisaatioiden pitkäjänteistä sitoutumista yhteistyöhön.

Mononen, Nykytilakartoitus

33,20 €

Huomaa pidempi toimitusaika

Tämä kirja on hankintatuote, joten toimitusaika voi olla tavallista pidempi. Arvioitu toimitusaika on noin 7 arkipäivää.

  • Ilmainen palautus 30 päivää
  • Ilmainen toimitus Postin nouto­pisteeseen yli 100 € ostoksille.
  • Asiakasomistajalle Bonusta jopa 5 %.

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.