Siirry suoraan sisältöön

Anna Tapolan väitöstutkimuksessa tarkastellaan koululaisten motivaatiota ilmiönä, joka syntyy oppilaan ja oppimistilanteen välisessä vuorovaikutuksessa. Tutkimuksen erityisenä kiinnostuksen kohteena on se, miten oppilaan yksilölliset motivationaaliset taipumukset (esim. tavoiteorientaatiot) ohjaavat tilannetulkintoja ja oppimistehtävään motivoitumista. Neljästä osatutkimuksesta koostuneen hankkeen kohderyhmänä olivat 4-9 luokan oppilaita. Tutkimusten tulosten pohjalta voidaan todeta, että oppilaiden yksilöllinen motivaatio ohjaa tilanteessa syntyviä tulkintoja sekä siinä virittyvän motivaation kehittymistä. Tulokset korostavat oppilaiden yksilöllisten motivationaalisten erojen tunnistamisen tärkeyttä myönteisten oppimiskokemusten tukemisessa.

Tapola, Motivational dynamics in the learning context

38,55 €
Hinta ja saatavuus voivat vaihdella myymälöittäin
Tuotetta ei juuri nyt ole saatavilla verkkokaupasta.

Huomaa pidempi toimitusaika

Tämä kirja on hankintatuote, joten emme valitettavasti voi antaa tarkkaa arviota toimitusajasta.

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.