Med formgivning i fokus (Pehmeäkantinen kirja)

  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.2.0
  • CLOUD, getAggregateRating, 168ms
  • REVIEWS, PRODUCT
  • bvseo-msg: The resource to the URL or file is currently unavailable.;
+ / - Hover over image to Zoom
Verkkokaupassa:
43,17
Saatavuus:

Toimitusaika 7 - 22 arkipäivää

Toimitustavat:
Nouto myymälästä tai pakettiautomaatista alk. 0 €
Toimitus kotiin alk. 2,95 €
Käsityökasvatuksellisissa opinnoissa käsityötoiminta ja opiskelijan ymmärrys siitä voi luoda tutkimustyön lähtökohtia monesta eri näkökulmasta. Tässä väitöskirjassa muotoilu on keskipisteessä kun kasvatusopillista käsityötä tarkastellaan opettajankoulutuksessa. Päämääränä on kehittää opetusmenetelmä jonka avulla opiskelija voi muodostaa kokonaisvaltaisen käsityksen opettajankoulutuksen käsityöaineesta keskittyen muotoilunäkökulmaan.

Väitöskirja on rakenteeltaan artikkeliväitöskirja jonka kolme erillistä tutkimusartikkelia sekä yhteenveto-osa käsittelee muotoilua ongelma-alueena. Ensimmäisessä artikkelissa analysoidaan kuuden muotoilijan luonnoskirjoja. Analyysi johtaa keskusteluun luonnoskirjojen käyttömahdollisuuksista opettajankoulutuksen käsityöaineessa. Toisessa artikkelissa tutkitaan muotoilijan työmenetelmiä, alkuideasta valmiiseen prototyyppiin tai uniikkiin tuotteeseen tai kokoelmaan. Artikkelissa selvitetään minkälaista muotoilutietoa muotoilija käyttää sekä kuinka muotoilija työskentelee prosessin aikana. Opetusmenetelmä, ohjausdialogi, joka kehitetään kolmannessa artikkelissa sisältää kokonaisvaltaisen, tutkimukseen pohjautuvan näkemyksen käsityöstä opettajankoulutuksessa ja huomioi muotoilunäkökulman sekä opiskelijan henkilökohtaisessa käsityötoiminnassa että käsityötoimintaa didaktisesta perspektiivistä tarkisteltaessa.

Väitöskirjan yhteenveto-osassa kuvaillaan sekä taustatekijöitä että tutkimusprosessia samalla kun artikkeleiden empiirisiä tutkimustuloksia syvennetään kirjallisuuteen tukeutuen ja tulkitaan käsityökasvatukselliseen kontekstiin soveltaen. Tutkimuksen tieteelliset tulokset tulkitaan pitäen lähtökohtina kolmea keskusteluteemaa: 1) Tutkimukseen pohjautuvan opetuksen merkitys käsityöllisessä opettajankoulutuksessa, 2) Systeemiyksiköt opiskelijan henkilökohtaisessa käsityöprosessissa sekä 3) Didaktiset perspektiivit käsityön opetuksessa. Keskusteluteemojen kautta on mahdollista valaista ongelma-aluetta eri perspektiiveistä ja rakentaa teoreetinen viitekehys ohjauksesta opetusmenetelmänä.
Kun ostat verkkokaupasta:
  1. 1 Laskulla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa.
  2. 2 Yli 65€ ostoista toimitus veloituksetta myymälään tai pakettiautomaattiin.
  3. 3 Bonus ostoista jopa 5 %
  4. 4 Tuotteilla ilmainen palautusoikeus 14 päivän ajan.