Matematiskt gestaltande i förskolan (Pehmeäkantinen kirja)

  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.2.0
  • CLOUD, getAggregateRating, 136ms
  • REVIEWS, PRODUCT
  • bvseo-msg: The resource to the URL or file is currently unavailable.;
+ / - Hover over image to Zoom
Verkkokaupassa:
35,64
Saatavuus:

Toimitusaika 7 - 22 arkipäivää

Toimitustavat:
Nouto myymälästä tai pakettiautomaatista alk. 0 €
Toimitus kotiin alk. 2,95 €
Förskollärare förväntas utforma en verksamhet som bidrar till att ge barn möjligheter att utveckla grundläggande kunskaper inom många olika områden där matematik är ett. Barns lärande i matematik påverkas av de matematiska möten de har och hur de erfar olika matematiska innehåll. Verksamheten i förskolan bör därför ge barn rikliga möjligheter till att erfara matematiska begrepp och använda matematik i sina aktiviteter.

En avsikt med avhandlingen är att visa hur matematik erfars och används i barns lek och hur förskollärare utformar undervisning med matematiskt innehåll. Resultatet visar hur barn förhåller sig till det matematiska innehållet i sina lekar och hur förskollärares undervisning utformas genom lärstudier och i här-och-nu-situationer. Variation och ett tydligt fokus på det matematiska innehållet är viktigt i undervisningssituationer. Ett av sudiens kunskapsbidrag handlar om matematikdidaktik i förskolan. Det rör undervisning av matematik och omfattar de kunskaper förskollärare anser sig behöva när de undervisar. Detta inkluderar såväl teoretiska som praktiska kunskaper om barn och barns lärande som didaktiska frågeställningar och strategier. Slutsatser är att förskollärare behöver ha vissa baskunskaper som omfattar matematik och matematikdidaktik.
Kun ostat verkkokaupasta:
  1. 1 Laskulla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa.
  2. 2 Yli 65€ ostoista toimitus veloituksetta myymälään tai pakettiautomaattiin.
  3. 3 Bonus ostoista jopa 5 %
  4. 4 Tuotteilla ilmainen palautusoikeus 14 päivän ajan.