Siirry suoraan sisältöön

Förskollärare förväntas utforma en verksamhet som bidrar till att ge barn möjligheter att utveckla grundläggande kunskaper inom många olika områden där matematik är ett. Barns lärande i matematik påverkas av de matematiska möten de har och hur de erfar olika matematiska innehåll. Verksamheten i förskolan bör därför ge barn rikliga möjligheter till att erfara matematiska begrepp och använda matematik i sina aktiviteter. En avsikt med avhandlingen är att visa hur matematik erfars och används i barns lek och hur förskollärare utformar undervisning med matematiskt innehåll. Resultatet visar hur barn förhåller sig till det matematiska innehållet i sina lekar och hur förskollärares undervisning utformas genom lärstudier och i här-och-nu-situationer. Variation och ett tydligt fokus på det matematiska innehållet är viktigt i undervisningssituationer. Ett av sudiens kunskapsbidrag handlar om matematikdidaktik i förskolan. Det rör undervisning av matematik och omfattar de kunskaper förskollärare anser sig behöva när de undervisar. Detta inkluderar såväl teoretiska som praktiska kunskaper om barn och barns lärande som didaktiska frågeställningar och strategier. Slutsatser är att förskollärare behöver ha vissa baskunskaper som omfattar matematik och matematikdidaktik.

Tuotekoodi
9789517657747
Paino (kg)
0.498
Pakkauskoko
1 kpl
Valmistusmaa
Suomi

Bäckman, Matematiskt gestaltande i förskolan

37,70 €

Huomaa pidempi toimitusaika

Tämä kirja on hankintatuote, joten toimitusaika voi olla tavallista pidempi. Arvioitu toimitusaika on noin 1–4 viikkoa.

  • Ilmainen palautus 30 päivää
  • Ilmainen toimitus Postin nouto­pisteeseen yli 100 € ostoksille.
  • Asiakasomistajalle Bonusta jopa 5 %.

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.