Leikkuupuimuritehtaan kehittäminen Ruotsissa (Kovakantinen kirja)

  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.2.0
  • CLOUD, getContent, 128ms
  • REVIEWS, PRODUCT
  • bvseo-msg: The resource to the URL or file is currently unavailable.;
+ / - Hover over image to Zoom
Verkkokaupassa:
27,87

Maksa erissä alk. 5,00 € / kk

Saatavuus:

Toimitusaika 2 – 4 arkipäivää

Toimitustavat:
Nouto myymälästä alk. 0 €
Nouto pakettiautomaatista alk. 3,95 €
Toimitus kotiin alk. 4,95 €
Kirja on osa sekä Rosenlew-yhtiön että omaa työhistoriaani vuosilta 1981 - 1985.

Rosenlewin kotitalouskonetehdas myytiin Electroluxille ja vaihtokaupassa Rosenlew sai leikkuupuimuritehtaan Ruotsista. Se oli ensimmäisiä toimialarationalisointeja Ruotsin ja Suomen välillä. Se oli myös Rosenlewin ensimmäinen yritysosto ulkomailta.

Electrolux halusi keskittyä kotitalouskoneisiin ja Rosenlewin tavoitteena oli kasvaa maailman suurimmaksi pienten ja keskisuurten puimurien valmistajaksi.

Tämä kirja kertoo, miten Kari muutti perheineen Suomesta Ruotsiin ja toimi Morgongåvassa sijaitsevan leikkuupuimuri-tehtaan toimitusjohtajana.

Kirja esittää, miten työtoverini Kalle Välimaa nouti JIT-perusopit Japanista ja käynnisti niiden soveltamisen Morgongåvan tehtaassa. Kalle toimi kehitetyn JIT-järjestelmän pääarkkitehtina.

Se kuvaa, miten yrityksessä toteutettiin merkittävä kehitys- ja muutosohjelma. Kirja kertoo, miten kehittämishanke käynnistettiin ja organisoitiin sekä miten se toteutettiin.

Se havainnollistaa, miten leikkuupuimurien valmistuksessa siirryttiin perinteellisestä tuotantofilosofiasta JIT-tuotontoperiaatteisiin sekä kuinka saatiin aikaan merkittäviä tuloksia.

Kirjaa esittää toteutetun kehittämisohjelman toimien myös oppikirjana. Sen opit ovat sovellettavissa muissakin tuotantoyrityksissä, jotka pyrkivät korkeaan laatuun, luotettavuuteen, tuottavuuteen ja nopeuteen.
EAN 9789522285089

Ominaisuudet

Alanimeke Svenska Rosenlew Ab
Julkaisupäivä 2016
Julkaisuvuosi 2016
Kustantaja Benchmarking
Tekijä, kirjoittaja Tuominen, Kari
Kuvittaja Malmberg, Lasse
Sivumäärä 320
Asiasana kehittäminen, liiketoiminta, maatalouskoneet, tehtaat, teollisuusyritykset, tuotekehitys, tuotteet, yritykset, yritysstrategiat
Yhteisö aiheena W. Rosenlew (yhtiö)
ISBN-13 9789522285089
YKL 69.11
Tuoteformaatti Kovakantinen kirja
Kirjan saatavuus Saatavana, varastotuote
Kirjan toimitusaika Toimitusaika 2 - 4 arkipäivää
Kirjan kieli suomi

Takuu ja huolto

Prisman verkkokaupan kautta ostettaville kodinkoneilla ja viihde-elektroniikan tuotteille voidaan hankkia asennuspalveluita sekä tuotteiden poiskuljetuspalveluita.

1. Asennuspalvelut

Laiteasennuspalvelut on tarkoitettu kotiin kuljetettaville kodinkoneille ja viihde-elektroniikan laitteille. Asennukset Prisma Verkkokaupalle suorittaa Hankinta Helmi Oy.

Asennukset tehdään arkisin klo 9  21 välisenä aikana. Ajankohta sovitaan tilauksen toimitusajasta sovittaessa.

Asennuksiin sisältyy

- Laitteen asennus käyttökuntoon valmistajan asennusohjeiden ja voimassaolevien säädösten mukaan.
- Tarvittavien kytkentöjen ja liitäntöjen tekeminen sekä sähkön kytkeytymisen tarkistus.
- Purkaminen kuljetuspakkauksista, mahdollisten kuljetustukien poistaminen ja pakkausjätteen poisvienti.
- Normaalista käyttökunnosta poikkeavat lisäasennukset ja -määritykset käsitetään lisätöinä, joista Hankinta Helmi Oy laskuttaa vastaanottajaa erikseen. Tällaisia asennuksia ovat mm. integroitavien laitteiden kalusteasennukset. Esim. astianpesukoneeseen etulevyksi asennetaan kalustelevy.

Asennuksiin ei sisälly

- Kiinteät asennukset tai kiinnitykset, kuten esimerkiksi kaiuttimien kiinnitykset seinään tms.
- Läpiviennit kiinteiden rakenteiden tai kalusteiden läpi
- Kalustemuutokset
- Asennuksessa mahdollisesti tarvittavien kaapeleiden piilotus tai kotelointi
- Mikäli asennuksen suorittamiseksi tarvitaan pientarvikkeita, jotka eivät ole toimitettavan laitteen mukana (esimerkiksi jatkojohtoja, kiristimiä, tiivistimiä tai kaapeleita), asentaja toimittaa ne mahdollisuuksien mukaan ja Hankinta Helmi Oy laskuttaa ne erikseen loppuasiakkaalta.

Tarkemmat kuvaukset tuoteryhmittäisistä asennuspalveluista löytyvät kohdasta 3.

Mikäli asennuspalveluun on huomautettavaa, on virheestä reklamoitava Prisma Verkkokaupan asiakaspalveluun mahdollisimman nopeasti.

2. Poiskuljetuspalvelut

Poiskuljetus on vain ison tuotteen kotiinkuljetuksen yhteydessä tilattava palvelu.

Palvelu on tarkoitettu kuluttajilta tulevan sähkö- ja elektroniikkaromun tai kalusteromun poiskuljetukseen.

Yhtä uutta laitetta vastaan voi tilata yhden vastaavan tuotteen kuljetuksen

Lue tarkemmat tuoteryhmittäiset palvelukuvaukset täältä >

Kun ostat verkkokaupasta:

  1. 1 Laskulla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Lue lisää »
  2. 2 Bonus ostoista jopa 5 %
  3. 3 Lisäksi S-Etukortti Visalla 0,5 % maksutapaetua.
  4. 4 Yli 100€ tilauksille ilmainen toimitus Postin pakettiautomaattiin.
  5. 5 Tuotteilla ilmainen palautusoikeus 14 päivän ajan. Ilmainen palautus ei koske suurikokoisia toimituksia (24,90€ sekä 69€).

Ota yhteyttä
Ohjeet

Ota yhteyttä

Anna palautetta myymälään tai verkkokauppaan:
Lähetä sähköpostia ›

Myymälöiden ja verkkokaupan
asiakaspalvelun yhteystiedot ›

Ohjeet

Täältä löydät ohjeet ja vastaukset
yleisimpiin kysymyksiin:
Katso usein kysytyt kysymykset ›
Lue asiakaspalvelun ohjeet ›