Lainkäyttö yritysten riidanratkaisussa (Kovakantinen kirja)

  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.2.0
  • CLOUD, getContent, 105ms
  • REVIEWS, PRODUCT
  • bvseo-msg: The resource to the URL or file is currently unavailable.;
+ / - Hover over image to Zoom
Verkkokaupassa:
84,89

Maksa erissä alk. 5,00 € / kk

Saatavuus:

Toimitusaika 2 – 4 arkipäivää

Toimitustavat:
Nouto myymälästä alk. 3,95 €
Nouto pakettiautomaatista alk. 3,95 €
Toimitus kotiin alk. 4,95 €
Laajat riita-asiat ovat vähentyneet tuomioistuimissa ja erityisesti yritysten riitojen ratkaisu on ajautunut tuomioistuimien ulkopuolelle. Yritysten riidanratkaisu tapahtuu nykyään usein välimiesmenettelyssä tai muutoin yksityisesti. Riidanratkaisupaikan valintaan vaikuttavat muun muassa yritysten oma toimintatapa sekä riidanratkaisun saatavuuteen liittyvät seikat.

Kirjassa selvitetään yleisten tuomioistuinten tarjoaman siviilioikeudellisen lainkäytön asemaa ja saatavuutta suomalaisten yritysten riidanratkaisussa. Tutkimuksen lähtökohta on yritysmaailman näkökulma siitä, miten lainsäädännössä määritellyt muodolliset mahdollisuudet saada oikeutta tosiasiallisesti toimivat. Kirjassa analysoidaan, minkä vuoksi tuomioistuimet eivät ole houkutteleva riidanratkaisupaikka yrityksille. Lisäksi tavoitteena on esittää kehitysehdotuksia yritysten lainkäytön saatavuuden lisäämiseksi.

Teosta varten toteutetun empiirisen kyselytutkimuksen otokseen kuului 250 suurinta suomalaista yritystä. Kirja antaa lukijalleen tietoa yritysten riidanratkaisusta ja yritysten riidanratkaisuun liittyvistä käsityksistä. Kirja selventää, mitkä seikat vaikuttavat yritysten riidanratkaisumekanismin valintaan ja mitkä tuomioistuimista ja prosessista lähtöisin olevat seikat vaikuttavat lainkäytön saatavuuteen.

Teos tarjoaa yrityksille tietoa riidanratkaisuvaihtoehdoista sekä siitä, miten muut yritykset ratkaisevat riitansa ja miten niissä suhtaudutaan riidanratkaisuun. Tulosten avulla yritysten lainkäyttöön liittyviä tarpeita on mahdollista ottaa paremmin huomioon tuomioistuimissa ja lainvalmistelussa sekä parantaa yritysten lainkäytön saatavuutta tulevaisuudessa.
EAN 9789522462596

Ominaisuudet

Julkaisupäivä 2014
Tekijä, kirjoittaja Autio, Anna-Liisa
Sivumäärä 382
Julkaisuvuosi 2014
Kustantaja Kauppakamari
Asiasana lainkäyttö, oikeudenkäynti, riita-asiat, siviiliprosessi, välimiesmenettely, yritykset
ISBN-13 9789522462596
YKL 33.6
Kirjan saatavuus Saatavana, varastotuote
Kirjan toimitusaika Toimitusaika 2 - 4 arkipäivää
Tuoteformaatti Kovakantinen kirja
Kirjan kieli suomi

Takuu ja huolto

  1. Asennuspalvelut

    Laiteasennuspalvelut on tarkoitettu kotiin kuljetettaville kodinkoneille ja viihde-elektroniikan laitteille. Asennukset Prisma Verkkokaupalle suorittaa Hankinta Helmi Oy.

    Asennukset tehdään arkisin klo 9  21 välisenä aikana. Ajankohta sovitaan tilauksen toimitusajasta sovittaessa.

    Asennuksiin sisältyy

    - Laitteen asennus käyttökuntoon valmistajan asennusohjeiden ja voimassaolevien säädösten mukaan.

    - Tarvittavien kytkentöjen ja liitäntöjen tekeminen sekä sähkön kytkeytymisen tarkistus.

    - Purkaminen kuljetuspakkauksista, mahdollisten kuljetustukien poistaminen ja pakkausjätteen poisvienti.

    - Normaalista käyttökunnosta poikkeavat lisäasennukset ja -määritykset käsitetään lisätöinä, joista Hankinta Helmi Oy laskuttaa vastaanottajaa erikseen.

    Tällaisia asennuksia ovat mm. integroitavien laitteiden kalusteasennukset. Esim. astianpesukoneeseen etulevyksi asennetaan kalustelevy.

    Asennuksiin ei sisälly

    - Kiinteät asennukset tai kiinnitykset, kuten esimerkiksi kaiuttimien kiinnitykset seinään tms.

    - Läpiviennit kiinteiden rakenteiden tai kalusteiden läpi

    - Kalustemuutokset

    - Asennuksessa mahdollisesti tarvittavien kaapeleiden piilotus tai kotelointi

    - Mikäli asennuksen suorittamiseksi tarvitaan pientarvikkeita, jotka eivät ole toimitettavan laitteen mukana (esimerkiksi jatkojohtoja, kiristimiä, tiivistimiä tai kaapeleita), asentaja toimittaa ne mahdollisuuksien mukaan ja Hankinta Helmi Oy laskuttaa ne erikseen loppuasiakkaalta.

    Mikäli asennuspalveluun on huomautettavaa, on virheestä reklamoitava Prisma Verkkokaupan asiakaspalveluun mahdollisimman nopeasti.
  2. Poiskuljetuspalvelut

    Poiskuljetus on vain ison tuotteen kotiinkuljetuksen yhteydessä tilattava palvelu. Palvelu on tarkoitettu kuluttajilta tulevan sähkö- ja elektroniikkaromun tai kalusteromun poiskuljetukseen. Yhtä uutta laitetta vastaan voi tilata yhden vastaavan tuotteen kuljetuksen.

Lue tarkemmat tuoteryhmittäiset palvelukuvaukset täältä >

Kun ostat verkkokaupasta:

  1. 1 Laskulla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Lue lisää »
  2. 2 Bonus ostoista jopa 5 %
  3. 3 Lisäksi S-Etukortti Visalla 0,5 % maksutapaetua.
  4. 4 Yli 100€ tilauksille ilmainen toimitus Postin pakettiautomaattiin.
  5. 5 Tuotteilla ilmainen palautusoikeus 14 päivän ajan. Ilmainen palautus ei koske kaikkia toimituksia, lue lisää täältä.

Ota yhteyttä
Ohjeet

Ota yhteyttä

Anna palautetta myymälään tai verkkokauppaan:
Lähetä sähköpostia ›

Myymälöiden ja verkkokaupan
asiakaspalvelun yhteystiedot ›

Ohjeet

Täältä löydät ohjeet ja vastaukset
yleisimpiin kysymyksiin:
Katso usein kysytyt kysymykset ›
Lue asiakaspalvelun ohjeet ›

© SOK

Sivukartta
Käyttöehdot

SOK

PL 1
00088 S-RYHMÄ
Y-tunnus 0116323-1

Maksutavat: