Siirry suoraan sisältöön

Tutkimuksessa tarkastellaan 15-19-vuotiaiden nuorten kirjoittamia kuluttajatarinoita sekä heidän käsityksiään vihreästä kuluttamisesta. Suomalainen harkitsevuuteen ja säästäväisyyteen perustuva kuluttajaihanne vaikuttavaa kuluttamista koskevaan tarinavarantoon ja kulutuskielen ilmauksiin myös nuorten puheessa. Kulutuksen nautinto ja tuhlauksen ilo eivät ole niin leimallista runsauden keskellä eläville nuorille kuluttajille kuin usein ajatellaan. Maltillinen ja kontrolliin perustuva kuluttajuus on hyve, ja vihreän kulutuksen eetos tukee tätä perinteistä, pidättyväistä kulutuseetosta. Nuoret ovat kontrollista huolimatta kuitenkin kääntäneet tuhlauksen myönteiseksi merkitykseksi: tuhlaajapojat ja -tytöt osaavat nauttia kulutuksen mielihyvästä.

Autio, Kuluttajuuden rakentuminen nuorten kertomuksissa

23,10 €
  • Ilmainen palautus 30 päivää
  • Ilmainen toimitus Postin nouto­pisteeseen yli 100 € ostoksille.
  • Asiakasomistajalle Bonusta jopa 5 %.

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.