Kliinisen tutkimuksen etiikka (Pehmeäkantinen kirja)

  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.2.0
  • CLOUD, getContent, 250ms
  • REVIEWS, PRODUCT
  • bvseo-msg: The resource to the URL or file is currently unavailable.;
+ / - Hover over image to Zoom
Verkkokaupassa:
55,03

Maksa erissä alk. 5,00 € / kk

Saatavuus:

Toimitusaika 2 – 4 arkipäivää

Toimitustavat:
Nouto myymälästä alk. 3,95 €
Nouto pakettiautomaatista alk. 3,95 €
Toimitus kotiin alk. 4,95 €
Kliininen tutkimus on ihmisillä tehtävää lääketieteellistä tutkimusta. Tutkimukseen ryhdytään, kun perustutkimuksessa on tehty jokin löydös, jonka merkitys ihmiselle halutaan selvittää, tai kun potilastyössä on kohdattu jokin yleinen kliininen ongelma.

Ihmiseen kohdistuvassa tutkimuksessa kajotaan ihmisen yksityisyyteen, joten se on eettisesti hyvin herkkä asia. Siksi tutkimuseettinen pohdinta onkin olennainen osa kliinistä tutkimusta aina suunnitteluvaiheesta tutkimustulosten julkaisemiseen saakka.

Tutkimus käynnistetään tutkijan saatua eettisen toimikunnan arvioon perustuvan puoltavan lausunnon. Tutkimuksen edetessä voi nousta esiin uusia eettisiä kysymyksiä, jotka on selvitettävä tutkimusryhmän sisällä. Ne voivat johtaa alkuperäisen tutkimussuunnitelman merkittäviin muutoksiin, joihin tarvitaan eettisen toimikunnan lausunto.

Ensisijaisesti oppaaksi ja käsikirjaksi tarkoitettu Kliinisen tutkimuksen etiikka - Opas tutkijoille ja eettisille toimikunnille tarjoaa mahdollisimman käytännönläheisiä ohjeita kliinisen lääketieteen tutkijoille heidän pohtiessaan tutkimussuunnitelmiensa eettisiä näkökohtia ja laatiessaan eettiselle toimikunnalle osoitettavaa lausuntohakemusta. Kirja auttaa myös eettisiä toimikuntia niiden tehtävässä arvioida ennakolta lausuntohakemuksina osoitettujen tutkimusten eettisyyttä.

Kliinisen tutkimuksen etiikka - Opas tutkijoille ja eettisille toimikunnille soveltuu myös oppikirjaksi.
EAN 9789516564893

Ominaisuudet

Tekijä, kirjoittaja Keräinen, Tapani, Pasternack, Amos
Julkaisupäivä 2015
Julkaisuvuosi 2015
Alanimeke Opas tutkijoille ja eettisille toimikunnille
Kustantaja Duodecim
Toimittaja Keräinen, Tapani, Pasternack, Amos
Sivumäärä 156
Asiasana erityisryhmät, etiikka, hyvät käytännöt, kliininen tutkimus, lääketiede, lääkkeet, rokotteet, terveydenhuolto, tietosuoja, tutkimusetiikka
ISBN-13 9789516564893
YKL 59.01
Kirjan toimitusaika Toimitusaika 2 - 4 arkipäivää
Kirjan saatavuus Saatavana, varastotuote
Tuoteformaatti Pehmeäkantinen kirja
Kirjan kieli suomi

Takuu ja huolto

  1. Asennuspalvelut

    Laiteasennuspalvelut on tarkoitettu kotiin kuljetettaville kodinkoneille ja viihde-elektroniikan laitteille. Asennukset Prisma Verkkokaupalle suorittaa Hankinta Helmi Oy.

    Asennukset tehdään arkisin klo 9  21 välisenä aikana. Ajankohta sovitaan tilauksen toimitusajasta sovittaessa.

    Asennuksiin sisältyy

    - Laitteen asennus käyttökuntoon valmistajan asennusohjeiden ja voimassaolevien säädösten mukaan.

    - Tarvittavien kytkentöjen ja liitäntöjen tekeminen sekä sähkön kytkeytymisen tarkistus.

    - Purkaminen kuljetuspakkauksista, mahdollisten kuljetustukien poistaminen ja pakkausjätteen poisvienti.

    - Normaalista käyttökunnosta poikkeavat lisäasennukset ja -määritykset käsitetään lisätöinä, joista Hankinta Helmi Oy laskuttaa vastaanottajaa erikseen.

    Tällaisia asennuksia ovat mm. integroitavien laitteiden kalusteasennukset. Esim. astianpesukoneeseen etulevyksi asennetaan kalustelevy.

    Asennuksiin ei sisälly

    - Kiinteät asennukset tai kiinnitykset, kuten esimerkiksi kaiuttimien kiinnitykset seinään tms.

    - Läpiviennit kiinteiden rakenteiden tai kalusteiden läpi

    - Kalustemuutokset

    - Asennuksessa mahdollisesti tarvittavien kaapeleiden piilotus tai kotelointi

    - Mikäli asennuksen suorittamiseksi tarvitaan pientarvikkeita, jotka eivät ole toimitettavan laitteen mukana (esimerkiksi jatkojohtoja, kiristimiä, tiivistimiä tai kaapeleita), asentaja toimittaa ne mahdollisuuksien mukaan ja Hankinta Helmi Oy laskuttaa ne erikseen loppuasiakkaalta.

    Mikäli asennuspalveluun on huomautettavaa, on virheestä reklamoitava Prisma Verkkokaupan asiakaspalveluun mahdollisimman nopeasti.
  2. Poiskuljetuspalvelut

    Poiskuljetus on vain ison tuotteen kotiinkuljetuksen yhteydessä tilattava palvelu. Palvelu on tarkoitettu kuluttajilta tulevan sähkö- ja elektroniikkaromun tai kalusteromun poiskuljetukseen. Yhtä uutta laitetta vastaan voi tilata yhden vastaavan tuotteen kuljetuksen.

Lue tarkemmat tuoteryhmittäiset palvelukuvaukset täältä >

Kun ostat verkkokaupasta:

  1. 1 Laskulla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Lue lisää »
  2. 2 Bonus ostoista jopa 5 %
  3. 3 Lisäksi S-Etukortti Visalla 0,5 % maksutapaetua.
  4. 4 Yli 100€ tilauksille ilmainen toimitus Postin pakettiautomaattiin.
  5. 5 Tuotteilla ilmainen palautusoikeus 14 päivän ajan. Ilmainen palautus ei koske kaikkia toimituksia, lue lisää täältä.

Ota yhteyttä
Ohjeet

Ota yhteyttä

Anna palautetta myymälään tai verkkokauppaan:
Lähetä sähköpostia ›

Myymälöiden ja verkkokaupan
asiakaspalvelun yhteystiedot ›

Ohjeet

Täältä löydät ohjeet ja vastaukset
yleisimpiin kysymyksiin:
Katso usein kysytyt kysymykset ›
Lue asiakaspalvelun ohjeet ›

© SOK

Sivukartta
Käyttöehdot

SOK

PL 1
00088 S-RYHMÄ
Y-tunnus 0116323-1

Maksutavat: