Siirry suoraan sisältöön

Mielenkiintoisia, nostalgiaa herättäviä Huhtamäen Tehtaiden, Ipnoksen ja Hellaksen pakkauksia useilta vuosikymmeniltä. Turkulaista makeispakkaussuunnittelua ja suunnittelijoita värikkäiden pakkausten takana. Tätä kaikkea on Hyvin pakattu - puoleksi myyty. Teos valottaa pakkausten merkitystä myynnille esittelemällä Suklaatehdas Hellaksen ja sen edeltäjien pakkaussuunnittelua 1900-luvun alkupuolella. Samalla kerrotaan pakkaussuunnittelijan ammatin kehittymisestä ja nostetaan esille eräitä Hellaksella ja Ipnoksella vaikuttaneita suunnittelijoita kuten Marja Vuorelainen, Eva Wichman ja Valma Hakanen. Aistikkailla pakkauksilla houkuteltiin ostajia jo näyteikkunoissa, joiden somistuksista tuli suosittua 1930-luvulla. Pakkausten lisäksi Hellaksen taidetoimistossa suunniteltiin myös näyteikkunoita. Kirja on runsas tietopaketti kuluttamisen vuosisadan vilkkaista alkuvuosikymmenistä, jolloin merkkituoteajattelu syntyi ja kansalaisia alettiin houkutella tuotteiden ostajiksi käyttäen pakkausta mainoksena. Pakkaussuunnittelussa näkyvä tuotannon ja kulutuksen välinen suhde peilaa samalla koko yhteiskunnan muuttumista aikana jolloin asiakkaasta tuli kuluttaja. Kirjan värikkäät pakkaukset esittelevät nimien, kuvituksen ja koristelun kautta eri aikojen ajankohtaisia aiheita. Ne puhuttelivat ihmisiä aikanaan ja puhuttelevat yhä edelleen. Julkaisu perustuu FM Silja Koskimiehen pro gradu -työhön. Teoksen värikkäästä graafisesta ilmeestä vastaa graafinen suunnittelija Ulla Kujansuu.

Tuotekoodi
9789515951953
Paino (kg)
0.472
Pakkauskoko
1 kpl
Valmistusmaa
Suomi

Koskimies, Hyvin pakattu - puoleksi myyty

27,75 €
  • Ilmainen palautus 30 päivää
  • Ilmainen toimitus Postin nouto­pisteeseen yli 100 € ostoksille.
  • Asiakasomistajalle Bonusta jopa 5 %.

Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?

Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.