Outi Pylkkä selvitti sosiologisesta näkökulmasta musiikinopettajuutta ammattikorkeakoulussa. Hän keskittyi musiikin koulutusohjelman muotoutumiseen organisaatiomuutoksen jälkeen, musiikinopettajien pääomiin, sanattomaan tietoon ja sen yhteyttä habitukseen sekä musiikinopettajien asemaan ammattikorkeakoulussa. Musiikinopettajien näkemykset siirtymisestä ammattikorkeakouluorganisaatioon vaihtelivat. Osa tarkasteli muutosta myönteisenä mahdollisuutena, ja osa oli huolestunut toiminnan byrokratisoitumisesta. Musiikinopettajat identifioituivat muusikoiksi, ja ammattikorkeakouluun siirtymisessä noudatettiin pääosin konservatorion aikaista toimintapolitiikkaa. Kulttuuripääoma osoittautui keskeiseksi musiikinopettajien toiminnassa, mutta myös sosiaalinen ja taloudellinen pääoma tulivat esiin musiikinopettajien kerronnassa. Kulttuuripääoma musiikillisena kompetenssina oli alkanut kaikkien osalta kertyä varhain joko kodinperinnön tai lapsena aloitetun musiikkiharrastuksen myötä.
Pylkkä, Duuri- ja mollisointuja musiikkialan kentällä
- Ilmainen palautus 30 päivää
- Ilmainen toimitus Postin noutopisteeseen yli 100 € ostoksille.
- Asiakasomistajalle Bonusta jopa 5 %.
Oletko tyytyväinen tuotetietoihin?
Ovatko tuotetiedot riittävät? Jos tuotetiedoissa on puutteita tai niitä voisi muuten parantaa, anna palautetta.