Departures to Executive Decision Making in Omni-Channel Retailing (Pehmeäkantinen kirja)

  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.2.0
  • CLOUD, getContent, 113ms
  • REVIEWS, PRODUCT
  • bvseo-msg: The resource to the URL or file is currently unavailable.;
+ / - Hover over image to Zoom
Verkkokaupassa:
48,37

Maksa erissä alk. 5,00 € / kk

Saatavuus:

Toimitusaika 3 - 14 arkipäivää

Toimitustavat:
Nouto myymälästä alk. 0 €
Nouto pakettiautomaatista alk. 0 €
Toimitus kotiin alk. 4,95 €
Asiakasnäkökulma on entistä tärkeämpi johdon päätöksenteossa

Asiakkaiden roolin kasvaessa markkinointi on entistä enemmän asiakkaan äänen tuomista yrityksen päätöksentekoon, joka lopulta määrittää yrityksen menestymisen edellytykset, painopistealueet ja kilpailukeinot. Asiakasnäkökulman huomioiminen johdon päätöksenteossa on erityisen ongelmallista fyysisiä ja digitaalisia palvelukanavia yhdistelevässä, niin sanotussa omnikanavaisessa kaupassa. Kanavien lisääntynyt määrä, asiakkaiden monimutkaistunut käyttäytyminen ja kasvava kansainvälinen kilpailu edellyttävät, että kauppa uudelleenarvioi omaa rooliaan asiakkaan arjessa. Väitöskirjatutkimus analysoi, minkälaisin mekanismein ja työkaluin johto voi tuoda asiakasnäkökulman päätöksentekoonsa omnikanavaisessa kaupassa.

Johdon tehtävänä on päättää, miten keskenään ristiriitaisia ja vaikeasti vertailtavia asiakashyötyjä, kuten hintatasoa, ostokokemusta ja merkityksiä, painotetaan liiketoiminnassa. Näitä erilaisia rationaalisia ja emotionaalisia päätöskriteerejä on pystyttävä systemaattisesti jäsentämään ja vertailemaan. Tutkimuksessa kehitettiin ja sovellettiin metodia, joka sallii asiakkaisiin liittyvien päätöskriteerien vertailun ja priorisoinnin. Metodin avulla johto pystyy vertailemaan konkreettisia ja abstrakteja kriteerejä keskenään, valitsemaan prioriteetit sekä arvioimaan päätöstensä johdonmukaisuutta.

Asiakasnäkökulma päätöksenteossa auttaa ohjaamaan resurssit asiakkaille merkityksellisiin kohteisiin. Esimerkiksi abstraktimmat, emotionaaliset ja symboliset, tekijät ovat asiakkaille tärkeitä, mutta päätöksenteko painottuu helposti konkreettisempiin tekijöihin, kuten hintaan, sijaintiin ja aukioloaikoihin. Päätöksenteossa rationaalisempia tekijöitä tulisi siis täydentää emotionaalisilla tekijöillä.

Kun ostat verkkokaupasta:

  1. 1 Laskulla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa.
  2. 2 Bonus ostoista jopa 5 %
  3. 3 Lisäksi S-Etukortti Visalla 0,5 % maksutapaetua.
  4. 4 Yli 100€ tilauksille ilmainen toimitus Postin pakettiautomaattiin.
  5. 5 Tuotteilla ilmainen palautusoikeus 14 päivän ajan.