Asuinrakennuksen kuntotarkastusopas (Pehmeäkantinen kirja)

  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.2.0
  • CLOUD, getContent, 143ms
  • REVIEWS, PRODUCT
  • bvseo-msg: The resource to the URL or file is currently unavailable.;
+ / - Hover over image to Zoom
Verkkokaupassa:
39,02

Maksa erissä alk. 5,00 € / kk

Saatavuus:

Toimitusaika 3 – 6 arkipäivää

Toimitustavat:
Nouto myymälästä alk. 0 €
Nouto pakettiautomaatista alk. 3,95 €
Toimitus kotiin alk. 4,95 €
Asunto- ja kiinteistökaupan yhteydessä tehtävän kuntotarkastuksen tavoite on tuottaa puolueetonta tietoa asunto- ja kiinteistökaupan osapuolille tarkastettavan kohteen rakennusteknisestä kunnosta, korjaustarpeista, vaurioriskeistä, käyttöturvallisuusriskeistä ja terveysriskeistä. Virheiden ja niistä johtuvien riitatilanteiden välttämiseksi on tärkeää, että kuntotarkastus suoritetaan oikein.

Asuinrakennuksen kuntotarkastusopas on käsikirja kuntotarkastuksia suorittaville tarkastajille. Oppaasta on hyötyä myös asuntoa ostamassa tai myymässä oleville tahoille sekä kiinteistönvälittäjille. Lisäksi talonsa kunnosta tietoa tarvitseva talon omistaja voi hyödyntää opasta omatoimisesti talon kunnon ja korjaustarpeen selvittämisessä. Opas soveltuu myös oppimateriaaliksi AKK-tutkintoa varten sekä yritysten sisäiseen kuntotarkastajakoulutukseen.

Opas on laadittu helppokäyttöiseksi, jäsennellyksi toimintalistaksi. Kuhunkin rakenteeseen ja rakennetyyppiin liittyvät riskit esitetään johdonmukaisesti rakennusosittain. Tarkastettavat asiat sekä tyypilliset virheet ja vauriot luetellaan jokaisen rakennusosan yhteydessä. Esimerkkitapauksia esitetään valokuvin. Kirja opastaa myös kuntotarkastuksen valmisteluun sekä tarkastusta seuraaviin toimenpiteisiin. Liitteenä on yksityiskohtainen kuntotarkastuksen muistilista.

Oppaan laatinut rakennusmestari Tapio Kemoff on ollut alusta alkaen mukana kehittämässä kuntotarkastusten ohjeita. Kirjoittaja on toiminut vuoden 2006 alusta Keskuskauppakamarin HTT-tavarantarkastajana. Hän on tehnyt noin 1000 kuntotarkastusta, kouluttanut kuntotarkastajia, toiminut kuntotarkastajien AKK-pätevyyksiin liittyneiden valvontaryhmien jäsenenä sekä hoitanut satoja kuntotarkastusreklamaatioita.
EAN 9789522670243

Ominaisuudet

YKL 66.4
Julkaisupäivä 2012
Julkaisuvuosi 2012
Kustantaja Rakennustieto
Tekijä, kirjoittaja Kemoff, Tapio
Sivumäärä 142
Asiasana asuinrakennukset, kuntotarkastus, oppaat (teokset)
ISBN-13 9789522670243
Kirjan saatavuus Saatavana, varastotuote
Kirjan toimitusaika Toimitusaika 3 - 6 arkipäivää
Tuoteformaatti Pehmeäkantinen kirja
Kirjan kieli suomi

Takuu ja huolto

Prisman verkkokaupan kautta ostettaville kodinkoneilla ja viihde-elektroniikan tuotteille voidaan hankkia asennuspalveluita sekä tuotteiden poiskuljetuspalveluita.

1. Asennuspalvelut

Laiteasennuspalvelut on tarkoitettu kotiin kuljetettaville kodinkoneille ja viihde-elektroniikan laitteille. Asennukset Prisma Verkkokaupalle suorittaa Hankinta Helmi Oy.

Asennukset tehdään arkisin klo 9  21 välisenä aikana. Ajankohta sovitaan tilauksen toimitusajasta sovittaessa.

Asennuksiin sisältyy

- Laitteen asennus käyttökuntoon valmistajan asennusohjeiden ja voimassaolevien säädösten mukaan.
- Tarvittavien kytkentöjen ja liitäntöjen tekeminen sekä sähkön kytkeytymisen tarkistus.
- Purkaminen kuljetuspakkauksista, mahdollisten kuljetustukien poistaminen ja pakkausjätteen poisvienti.
- Normaalista käyttökunnosta poikkeavat lisäasennukset ja -määritykset käsitetään lisätöinä, joista Hankinta Helmi Oy laskuttaa vastaanottajaa erikseen. Tällaisia asennuksia ovat mm. integroitavien laitteiden kalusteasennukset. Esim. astianpesukoneeseen etulevyksi asennetaan kalustelevy.

Asennuksiin ei sisälly

- Kiinteät asennukset tai kiinnitykset, kuten esimerkiksi kaiuttimien kiinnitykset seinään tms.
- Läpiviennit kiinteiden rakenteiden tai kalusteiden läpi
- Kalustemuutokset
- Asennuksessa mahdollisesti tarvittavien kaapeleiden piilotus tai kotelointi
- Mikäli asennuksen suorittamiseksi tarvitaan pientarvikkeita, jotka eivät ole toimitettavan laitteen mukana (esimerkiksi jatkojohtoja, kiristimiä, tiivistimiä tai kaapeleita), asentaja toimittaa ne mahdollisuuksien mukaan ja Hankinta Helmi Oy laskuttaa ne erikseen loppuasiakkaalta.

Tarkemmat kuvaukset tuoteryhmittäisistä asennuspalveluista löytyvät kohdasta 3.

Mikäli asennuspalveluun on huomautettavaa, on virheestä reklamoitava Prisma Verkkokaupan asiakaspalveluun mahdollisimman nopeasti.

2. Poiskuljetuspalvelut

Poiskuljetus on vain ison tuotteen kotiinkuljetuksen yhteydessä tilattava palvelu.

Palvelu on tarkoitettu kuluttajilta tulevan sähkö- ja elektroniikkaromun tai kalusteromun poiskuljetukseen.

Yhtä uutta laitetta vastaan voi tilata yhden vastaavan tuotteen kuljetuksen

Lue tarkemmat tuoteryhmittäiset palvelukuvaukset täältä >

Kun ostat verkkokaupasta:

  1. 1 Laskulla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Lue lisää »
  2. 2 Bonus ostoista jopa 5 %
  3. 3 Lisäksi S-Etukortti Visalla 0,5 % maksutapaetua.
  4. 4 Yli 100€ tilauksille ilmainen toimitus Postin pakettiautomaattiin.
  5. 5 Tuotteilla ilmainen palautusoikeus 14 päivän ajan. Ilmainen palautus ei koske suurikokoisia toimituksia (69€).

Ota yhteyttä
Ohjeet

Ota yhteyttä

Anna palautetta myymälään tai verkkokauppaan:
Lähetä sähköpostia ›

Myymälöiden ja verkkokaupan
asiakaspalvelun yhteystiedot ›

Ohjeet

Täältä löydät ohjeet ja vastaukset
yleisimpiin kysymyksiin:
Katso usein kysytyt kysymykset ›
Lue asiakaspalvelun ohjeet ›