Asiakkaan tiloissa työskentelevien asiantuntijoiden työtyytyväisyys (Pehmeäkantinen kirja)

  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.2.0
  • CLOUD, getAggregateRating, 206ms
  • REVIEWS, PRODUCT
  • bvseo-msg: The resource to the URL or file is currently unavailable.;
+ / - Hover over image to Zoom
Verkkokaupassa:
14,27
Saatavuus:

Toimitusaika 3 - 14 arkipäivää

Toimitustavat:
Nouto myymälästä tai pakettiautomaatista alk. 0 €
Toimitus kotiin alk. 2,95 €
Jaana Holapan YAMK-opinnäytetyössä "Asiakkaan tiloissa työskentelevien asiantuntijoiden työtyytyväisyys" tutkitaan työtyytyväisyyttä uudenlaisessa työympäristössä, asiakkaan tiloissa.

Tutkimuksen kohteena oli suomalaisen IT-alan yrityksen telekommunikaatioyksikkö Oulusta. Tämä yksikkö työllistää yli 100 työntekijää, joista suurin osa työskentelee erilaisissa alihankintaprojekteissa. Osa työntekijöistä työskentelee vakituisesti asiakkaiden tiloissa, vaativissa asiantuntijatehtävissä. Nämä työntekijät muodostivat tutkimuksen kohderyhmän. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tiloissa työskentelevien työntekijöiden työtyytyväisyyttä sekä asiantuntijoiden työtyytyväisyyteen vaikuttavia tekijöitä.

Aluksi tutustuttiin käsitteisiin tietotyö ja asiantuntijuus sekä selvitettiin tietotyön vaikutuksia organisaatioiden toimintaan. Työhyvinvoinnin kokonaisuutta käsitellään työtyytyväisyyteen liittyvin osin. Lisäksi kartoitettiin työtyytyväisyyteen vaikuttavia tekijöitä, alan kirjallisuuden ja aiempien tutkimustulosten perusteella. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena, aineistolähtöisenä tutkimuksena ja aineisto kerättiin järjestämällä viisi teemahaastattelua. Haastattelut nauhoitettiin ja litteroitiin. Aineiston analysoinnissa käytettiin apuna Atlas.ti-ohjelmistoa. Tutkimuksen tulosten perusteella haastateltujen työtyytyväisyys oli hyvä. Tuloksista selvisi, että asiakkaiden tiloissa työskentelevien työtyytyväisyys liittyy hyvin kiinteästi itse työhön ja he sitoutuvat voimakkaasti asiakkaan työyhteisöön. Tämän vuoksi työnantajan on vaikea vaikuttaa heidän työtyytyväisyyteensä. Haastateltavat toivoivat, että työnantaja tukisi työskentelyä asiakkaan tiloissa, luomalla siihen mahdollisimman hyvät edellytykset.

Työnantaja voisi parantaa työntekijöidensä sitoutumista mm. pyrkimällä lisäämään yhteisöllisyyden tunnetta työntekijöidensä kesken. Yritys voi hyödyntää tutkimuksen tuloksia kohderyhmän työtyytyväisyyden lisäämiseen tähtäävissä toimissa. Jatkotutkimus voitaisiin tehdä asiakkaan tiloissa työskentelevien työntekijöiden sitoutumisesta. Jatkossa olisi myös hyödyllistä tutkia, miten yritys voisi parantaa työnantajakuvaansa ja työntekijöiden aktiivisen yhteyden säilyttämistä työnantajaan niin, että siitä saataisiin kehitettyä kilpailuetu työmarkkinoilla. Avainsana(t) työtyytyväisyys, asiantuntijuus, tietotyö, työhyvinvointi, ali-hankinta
Kun ostat verkkokaupasta:
  1. 1 Laskulla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa.
  2. 2 Yli 65€ ostoista toimitus veloituksetta myymälään tai pakettiautomaattiin.
  3. 3 Bonus ostoista jopa 5 %
  4. 4 Tuotteilla ilmainen palautusoikeus 14 päivän ajan.