Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla (Pehmeäkantinen kirja)

  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.2.0
  • CLOUD, getAggregateRating, 26ms
  • REVIEWS, PRODUCT
  • bvseo-msg: The resource to the URL or file is currently unavailable.;
+ / - Hover over image to Zoom
Verkkokaupassa:
44,75
Saatavuus:

Toimitusaika 3 - 6 arkipäivää

Toimitustavat:
Nouto myymälästä tai pakettiautomaatista alk. 0 €
Toimitus kotiin alk. 2,95 €
Sosiaalisten suhteiden epävakaus ja monimutkaisuus näkyvät sosiaalialan asiakastyössä. Tämä asettaa vaatimuksia myös sosiaalialan menetelmälliselle osaamiselle ihmissuhdetyössä, jossa työntekijän tehtävänä on auttaa ohjauksellisin keinoin ihmisiä kasvuun, muutokseen ja itsensä toteuttamiseen.
Tässä kirjassa esitellään keskeisiä yksilö-, ryhmä- ja yhteisötyön menetelmiä sekä moniammatillisen asiakaslähtöisen työorientaation näkökulmaa osana uudistuvaa sosiaalityön asiantuntijuutta. Artikkeleissa korostetaan osallisuuden ja dialogisen vuorovaikutuksen merkitystä asiakkaan voimaantumisen ja valtaistumisen näkökulmista.

Kaikki alan koulutuksen saaneet voivat soveltaa tässä kirjassa kuvattuja menetelmiä työssään, ne eivät vaadi erillistä koulutusta. Menetelmien soveltamisessa voi kehittyä syventämällä ja päivittämällä omaa osaamistaan lisäkoulutuksen ja työnohjauksen avulla.

Artikkeleissa esitellyt menetelmät ja lähestymistavat soveltuvat erityisesti aikuissosiaalityön sekä mielenterveys- ja päihdetyön toimintaympäristöön.
Tämä oppikirja tarjoaa hyvän tietopaketin alan korkeakouluopiskelijoille sekä jo alalla työskenteleville. Osaa esitellyistä menetelmistä voidaan soveltaa myös terveysalan työssä.

Kirjan kirjoittajat ovat Diakonia-ammattikorkeakoulun kokeneita sosiaalialan lehtoreita, jotka ovat opettaneet ja soveltaneet kirjassa esiteltäviä menetelmiä.
Kun ostat verkkokaupasta:
  1. 1 Laskulla jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa.
  2. 2 Yli 65€ ostoista toimitus veloituksetta myymälään tai pakettiautomaattiin.
  3. 3 Bonus ostoista jopa 5 %
  4. 4 Tuotteilla ilmainen palautusoikeus 14 päivän ajan.