Asiakaspalvelu

Palauttaminen

Myymälästä ostetun tuotteen palautus tai vaihto

Asiakas voi halutessaan vaihtaa tai palauttaa Prismasta ostamansa, käyttämättömän ja myyntikelpoisen tuotteen 14 vrk:n sisällä ostamisesta mihin tahansa Prisma-ketjun yksikköön, mikäli kyseinen tuoteryhmä on tämän Prisman valikoimissa. Poikkeuksena ovat tuotteet, joita ei hygieniasyistä tai alan tavan mukaan voida vaihtaa, esim. alusvaatteet, uimapuvut ja sävytetyt maalit. Pelejä, elokuvia, CD-levyjä tai ohjelmalevykkeitä ei vaihdeta, jos sinetti ei ole ehjä. Myös kirjojen vaihdossa ja palautuksissa on rajoituksia.

Palautukset hoidetaan Prisman neuvonnassa. Ole hyvä ja ota kuitti mukaan.

Prisma verkkokaupasta ostetun tuotteen palautus

Palautusohjeet

1. Täytä paketin mukana tullut palautuslomake ja liitä se palautukseen mukaan. Jos sinulla ei ole alkuperäistä lomaketta tallella, voit tulostaa uuden tästä

       Käytä palautukseen sopivaa syykoodia.

       Jos tuote on viallinen, merkitsethän virheselosteen palautuslomakkeeseen.

       Rahat palautetaan käyttämälläsi maksutavalla. Ilmoita tilinumerosi, mikäli olet maksanut tilauksen verkkopankissa.

2. Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti. Huomioithan, että palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäisessä kunnossa palautuessaan verkkokaupalle.

       Jos olet ehtinyt heittää alkuperäisen laatikon pois, voit käyttää myös muuta vastaavaa pakkausta

       VAK - tuotteet (kuten hiuslakka) tulee palauttaa alkuperäisessä kuljetuspakkauksessa, jossa on valmiiksi kuljetuksen vaatima varoitusmerkintä ja osoitekortin kuljetustiedot. Mikäli sinulla ei ole alkuperäistä kuljetuspakkausta, voit tarvittaessa tulostaa vaaditun merkin tästä.

3. Palauta paketti. Palautuspisteinä toimivat seuraavat:

       Kaikki Postin toimipisteet. Vie paketti ja kerro virkailijalle Asiakaspalautuksemme sopimusnumero, jonka löydät paketin mukana tulleesta palautusohjeesta. Posti tulostaa osoitekortin, jolla lähetys ohjataan palautusosastolle.

       Mikäli paketti on noudettu pakettiautomaatista sen voi palauttaa samaan automaattiin, samalla koodilla.

       VAK - tuotteita ei saa palauttaa pakettiautomaattiin, vaan ne tulee lähettää postin toimipisteen kautta.

       Paketin voi palauttaa myös Prisman noutopisteeseen, mikäli se on sieltä noudettu


4.  Hyvitys tehdään 14 vuorokauden kuluessa, kun verkkokauppa on vastaanottanut myyntikuntoisen tuotepalautuksen. Hyvityksestä lähetetään erillinen ilmoitus sähköpostiisi.

 

Tuotepalautus, isot kodinkoneet

 Tuotteilla on 14 vuorokauden maksuton palautusoikeus. Huomaathan, että palautettavien tuotteiden tulee olla myyntikuntoisia ja käyttämättömiä. Jos palautat tuotteita, toimi seuraavasti:

1. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme
- puhelimella 09 4245 0450 hinta: pvm/mpm

yhteydenottolomakkeella

- sähköpostilla asiakaspalvelu.prisma.verkkokauppa@sok.fi

2. Täytä palautusilmoitus ja liitä se palautuksen mukaan.

3. Paketoi/suojaa palautettava tuote huolellisesti. Tuotteen tulee noutohetkellä olla irrotettuna kaikista liitännöistä (vesi, sähkö) sekä pakattuna ja suojattuna samalla lailla, kuin se oli pakattuna tuotteen luovutushetkellä. Mikäli tuotetta ei ole pakattu/suojattu huolellisesti, noutoa ei toteuteta. 

4. Asiakaspalvelumme tilaa tuotteelle noudon. Posti sopii asiakkaan kanssa noutoajankohdan puhelimitse ja noutaa tuotteen.

5. Hyvitys tehdään 14 vuorokauden kuluessa, kun verkkokauppa on vastaanottanut palautuksen. Pidätämme oikeuden veloittaa ison kodinkoneen palautuksesta aiheutuneet kustannukset tilauksesta.

Palautusehdot

Verkkokaupasta tilaamallasi tuotteilla on palautusoikeus. Sinulla on 14 vuorokautta aikaa tutustua ostamiisi tuotteisiin ja tehdä ostopäätös. Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan erillistä peruuttamisilmoitusta ei tarvitse tehdä, mikäli peruutusoikeus on voimassa. Palautuksen mukana toimitetaan lähete, johon kirjataan palautuksen syy. Jos sinulla ei ole alkuperäistä tilaukseen kuuluvaa lähetettä tallella, voit käyttää verkkokaupan mallilomaketta linkistä.

Asiakaspalautukset ovat maksuttomia Prisma verkkokaupassa myös 13.6.2014 jälkeen. Käsittele tuotteita varoen ennen ostopäätöksen tekemistä. Mikäli haluat palauttaa tuotteita, tutustuthan palautusohjeisiimme.

Verkkokaupasta tilattuja tuotteita voi palauttaa myymälään, postiin sekä Postin pakettiautomaattiin (siihen josta paketti on noudettu). Verkkokauppa maksaa palautusten lähetyskulut asiakaspalautusten ja virhetoimitusten palautusten osalta, kun noudatat palautusohjeita. Älä palauta tuotteita postiennakolla. Mikäli tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella, on palauttaminen ilmaista ainoastaan postin toimipaikasta, ei kotoa.

Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan verkkokaupalla on oikeus pidättyä rahan palautuksesta, kunnes se on saanut palautetun tuotteen / tuotteet takaisin. Maksut palautetaan lähtökohtaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin. Toimituskulut ovat samansuuruiset riippumatta siitä, kuinka monta tuotetta tilaat. Toimituskuluja ei tästä johtuen makseta takaisin, jos palautus koskee vain osaa tilauksen tuotteista. Jos palautetaan koko tilaus, hyvitetään tilauksen tavanomaiset postikulut. Jos olet tilannut tuotteet kotiinkuljetuksella, hyvitetään oston aikana voimassa ollut pakettitoimituksen kustannus. Jos palautat tuotteen, joka on ollut edellytyksenä tilauksessa saadulle edulle, mitätöityy saatu etu ja hyvitettävästä summasta vähennetään edun summa.

Kuluttajalla ei ole oikeutta ottaa tavaraa käyttöön siihen tutustuessaan. Tuotteeseen on oikeus tutustua, mutta asiakkaalla on velvollisuus pitää huolta tuotteesta (huolenpitovelvollisuus). Asiakkaalla ei ole oikeutta käyttää tuotetta ennen palautusta. Jos palautettua tuotetta on vastoin asiakkaan huolenpitovelvollisuutta käytetty, asiakkaalta peritään 100 % arvonalennusta tuotteen hinnasta sekä lisäksi palautuskulut. Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus/sinetti on avattu. Tuotteiden hygieenisyyden turvaamiseksi avattua hygieniatuotetta ei voi palauttaa. Tekstiileissä verkkokauppa veloittaa 100 % arvonalennuksen, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu tai tuote on pesty ennen palautusta. Asiakas vastaa vastoin ohjeita tehdyn palautuksen aiheuttamista posti- ja käsittelykuluista. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.

 

Huolenpitovelvollisuus

Prisma verkkokauppa noudattaa Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) ehtoja. Kuluttaja-asiakkaalla on 14 vuorokauden peruuttamisoikeus käyttämättömille tuotteille. Käsittele tuotteita varoen ennen ostopäätöksen tekemistä. Kuluttajalla ei ole oikeutta ottaa tavaraa käyttöön siihen tutustuessaan. Tuotteeseen on oikeus tutustua, mutta asiakkaalla on velvollisuus pitää huolta tuotteesta. Jos palautettua tuotetta on vastoin asiakkaan huolenpitovelvollisuutta käytetty, asiakkaalta peritään 100% arvonalennusta tuotteen hinnasta sekä lisäksi palautuskulut.

Tuotteiden hygieenisyyden turvaamiseksi avattua hygieniatuotetta ei voi palauttaa (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §). Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, hiustenhoitolaitteet ja -leikkurit, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume- ja verenpainemittarit, nappikuulokkeet ja hands-free laitteet.

Asiakas vastaa vastoin ohjeita tehdyn palautuksen aiheuttamista posti- ja käsittelykuluista. Tekstiileissä verkkokauppa veloittaa 100% arvonalennuksen, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu tai tuote on pesty ennen palautusta. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle. Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta.

Sivun alkuun