Asiakaspalvelu

Kuljetus- ja asennuspalvelut

HUOM! Kodinkoneiden asennuspalvelut eivät ole tällä hetkellä saatavilla COVID19-tilanteen takia.


Isoja kodinkoneita ja isokokoista viihde-elektroniikkaa myyvät Prismat tarjoavat myös tuotteiden kuljetus- ja asennuspalveluita. Samalla voit tilata vanhan koneen poiskuljetuksen kierrätyspisteeseen. Lisätietoja saat Prismojen kodintekniikkaosastojen henkilökunnalta. Alta löydät hinnaston ja tarkemman kuvauksen palveluista.

Asennuspalvelu verkkokaupan ostoksille 39,00€
Posti asentaa tuotteen asiakkaalle valmiiksi. Asiakkaan on huolehdittava, että tuotteelle on riittävä ja tuotteen ominaisuuksia edellyttävä tila valmiina. Huomioithan, että asennuspalvelu vaatii lisäksi kotiinkuljetuksen. Kotiinkuljetuksen mukainen toimitushinta lisätään aina tilauksiin, joissa on valittu asennuspalvelu lisäpalveluksi (Kotiinkuljetuksen hinta 39€).

Vanhan laitteen poisvienti verkkokaupan ostoksille 19,90€
Vanha laite noudetaan tilauksen toimituksen yhteydessä ja viedään kierrätyskeskukseen. Palvelulla rajoitettu saatavuus tuoteryhmittäin.
Kotiinkuljetuksen mukainen toimitushinta lisätään aina tilauksiin, joissa on valittu vanhan laitteen poisvienti lisäpalveluksi (Kotiinkuljetuksen hinta 39€).

1. Laiteasennuspalvelut

Laiteasennuspalvelut on tarkoitettu kotiin kuljetettaville kodinkoneille ja viihde-elektroniikan laitteille. Prisman verkkokaupan kautta tilatut asennuspalvelut suorittaa Posti.
Asennukset tehdään arkisin klo 9 - 21 välisenä aikana. Ajankohta sovitaan tilauksen toimitusajasta sovittaessa.

Asennuksiin sisältyy:
• Laitteen asennus käyttökuntoon valmistajan asennusohjeiden ja voimassaolevien säädösten mukaan
• Tarvittavien kytkentöjen ja liitäntöjen tekeminen sekä sähkön kytkeytymisen tarkistus.
• Purkaminen kuljetuspakkauksista, mahdollisten kuljetustukien poistaminen ja pakkausjätteen poisvienti


Asennuksiin ei sisälly:
• Kiinteät asennukset tai kiinnitykset, kuten esimerkiksi kaiuttimien kiinnitykset seinään tms.
• Läpiviennit kiinteiden rakenteiden tai kalusteiden läpi
• Kaluste-/sähkömuutokset tai uudelleenasennukset

• Asennuksessa mahdollisesti tarvittavien kaapeleiden piilotus tai kotelointi

Asentajilla on suppea valikoima lisätarvikkeita, joita asentaja voi tarvittaessa myydä ja laskuttaa asiakkaalta, mikäli asennuksen suorittamiseksi sellaisia tarvitaan (esimerkiksi jatkojohtoja, kiristimiä, tiivistimiä tai kaapeleita).


Tarkemmat kuvaukset tuoteryhmittäisistä asennuspalveluista löytyvät kohdasta 3.
Mikäli asennuspalveluun on huomautettavaa, on virheestä reklamoitava Prisman verkkokaupan asiakaspalveluun mahdollisimman nopeasti. Huomautukset asennukseen liittyen on esitettävä kuukauden kuluessa asennuksesta.

Kuluttajan peruutusoikeus ei mitätöidy siitä huolimatta, että asennus on aloitettu. Asiakkaan velvollisuus on kuitenkin korvata asentajan työnarvo. Asiakkaalla on myös asennuspalvelua tilattaessa peruutusoikeus. Jos peruutus tehdään vasta sen jälkeen kun asennus on aloitettu, kuluttajalla on velvollisuus maksaa korvaus suoritetusta palvelusta.

2. Poiskuljetuspalvelut/kuljetus kierrätykseen

Poisvienti/kuljetus kierrätykseen on kotiin toimitettavien suurten tuotteiden yhteydessä tilattava palvelu. Yhtä uutta laitetta vastaan voi tilata yhden vastaavan tuotteen poisviennin.

3. Tarjottavat asennuspalvelut tuoteryhmittäin

Alla on kuvattu tarkemmin eri tuoteryhmille tarjottavat asennuspalvelut.

Astianpesukone

Astianpesukone asennetaan valmiiseen paikkaan. Mikäli astianpesukone ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.

Vesi- ja poistoletkut asennetaan siten, etteivät ne jää kiristyksiin ja ettei hankaamisesta johtuvaa kulumista tapahdu. Mikäli vesi-/poistoletku ei yllä liitäntäkohtaan, ei asennusta tehdä. Asentaja varmistaa, että liitännät ovat tiiviit eikä vesivuotoja tapahdu. Vakuutusyhtiöt vaativat astianpesukoneen alle asianmukaisen turvakaukalon. Jos asiakkaalla ei ole turvakaukaloa, asentaja myy turvakaukalon ja laskuttaa sen loppuasiakkaalta erikseen. Astianpesukonetta ei asenneta ilman turvakaukaloa.
Lattiapinnan tulee olla asennuskohdassa vähintään samalla tasolla muun lattian kanssa, mikäli asennuskohta on muuta lattiaa alempana, ei asennusta voida suorittaa. Mikäli astianpesukoneen pistorasia jää koneen taakse, ei asennusta tehdä. Pistoke oltava kytkettävissä koneen ollessa paikallaan.

Liesi

Liesiasennuksissa liesi liitetään liesikaapelilla sähköverkkoon. Asennuskohdan tulee olla sellainen, että liesi mahtuu sille varattuun paikkaan. Liesikaapelin kunto tarkistetaan ja kaapeli vaihdetaan, jos siihen on aihetta. Asentaja laskuttaa lisätarvikkeena myytävän kaapelin loppuasiakkaalta. Liesi tasapainotetaan, lieden rungon maadoitus mitataan sekä kaatumisen estorauta kiinnitetään seinään, mikäli se on laitekohtaisissa ohjeissa.

 

Kylmälaitteet ja side-by-side-jääkaapit

Asennus tehdään valmiiseen paikkaan. Mikäli laitteet eivät mahdu niille varattuun paikkoihin, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.

Mahdolliset vesiliitännät tulee olla valmiina ja suoraan kytkettävissä. Mikäli kylmälaitteessa on vesiliitännät, niitä ei kytketä ilman turvakaukaloa. Turvakaukalon hankkiminen on asiakkaan vastuulla. Mahdolliset vesi- ja poistoletkut asennetaan siten, etteivät ne jää kiristyksiin ja ettei hankaamisesta johtuvaa kulumista tapahdu. Mikäli vesi-/poistoletku ei yllä liitäntäkohtaan, ei asennusta tehdä. Asentaja varmistaa, että liitännät ovat tiiviit eikä vesivuotoja tapahdu.

Kylmälaitteet tasapainotetaan. Kätisyyden vaihto on asiakkaan tilattava etukäteen ja vaihto laskutetaan aina erillisenä lisäpalveluna. Huomioithan kuitenkin, että kaikissa kylmälaitteissa kätisyyden vaihto ei ole mahdollista (valmistajan takuuehdot määrittelevät kätisyyden vaihtomahdollisuuden).
Kylmälaitteiden asennuksessa noudatetaan valmistajan ohjeita verkkovirtaan kytkemisessä. Esim. verkkovirtaan saa kytkeä 2-4h kuluttua asennuksesta, asiakas kytkee.

Pöytämallin astianpesukone
Tuote asetetaan asennusvalmiiseen paikkaan (vesi ja virtaliitännät). Mikäli astianpesukone ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.

Vesi- ja poistoletkut asennetaan siten, etteivät ne jää kiristyksiin ja ettei hankaamisesta johtuvaa kulumista tapahdu. Mikäli vesi-/poistoletku ei yllä liitäntäkohtaan, ei asennusta tehdä. Asentaja varmistaa, että liitännät ovat tiiviit eikä vesivuotoja tapahdu.

Pesukone
Pesukone asennetaan sille kuuluvaan tilaan. Mikäli pesukone ei mahdu sille varattuun paikkaan, ei asennusta tehdä, vaan asiakkaan on hoidettava itse kalusteasentaja paikalle.
Pesukone tasapainotetaan ja vesi- ja poistoletkut asennetaan siten, etteivät ne jää kiristyksiin ja ettei hankaamisesta johtuvaa kulumista tapahdu. Mikäli vesi-/poistoletku ei yllä liitäntäkohtaan, asennusta ei tehdä.
Märkätiloissa joissa lattiakaivo voidaan tapauskohtaisesti (koneen malli, ohjeet/ tilojen soveltuvuus) arvioida mahdollisuus vaihtaa ottoletku pidempään ja/tai jatkaa poistoletku. Asentaja varmistaa, että liitännät ovat tiiviit eikä vesivuotoja tapahdu. Mikäli pesukonetta ei asenneta märkätilaan, pitää pesukoneen alla olla turvakaukalo. Mikäli asiakas tilaa olemassa olevaan pesutorniin uuden pesukoneen tai kuivausrummun, tällöin laskutetaan aina pesutornin asennus.


Kuivausrumpu

Varmista kuivausrummun sopivuus aiottuun paikkaan. Varmista kylpyhuoneen oven leveys että kuivausrumpu mahtuu ovesta sisään. Jos kuivausrumpua ei asenneta pesukoneen päälle, se tasapainotetaan. Mikäli kuivausrumpuun kuuluu hormisarja, asennetaan se paikoilleen. Uusien hormistojen/kanavistojen rakentaminen ei kuulu asennukseen. Jos asiakas tilaa olemassa olevaan pesutorniin uuden pesukoneen tai kuivausrummun, tällöin laskutetaan aina pesutornin asennus.

Kuivauskaappi

Kuivauskaappi asennetaan valmistajan ohjeiden mukaisesti sille tarkoitettuun paikkaan. Asennuskohdan tulee olla sellainen, että kuivauskaappi mahtuu sille varattuun paikkaan. Sähköpistokkeen paikkaa ei muuteta. Hormiliitännän tekemiseen tarvitaan taloyhtiön kirjallinen lupa. Mikäli lupaa ei ole, niin liitäntää ei tehdä.

Televisio

Televisio asennetaan sille kuuluvaan paikkaan ja asiakas vastaa johtojen pituuden riittävyydestä. Tuotteeseen kiinnitetään mahdollinen seisontatuki/jalka, mutta kalustemuutoksia tai uudelleenasennuksia ei tehdä. Televisio liitetään antenni-/kaapeliverkkoon. Mikäli uusia lisälaitteita ei asenneta saman toimituksen yhteydessä, niiden toiminnan testaaminen ei kuulu perusasennukseen.
Televisioon käynnistetään ja tehdään automaattinen kanavahaku. Kanavien uudelleenjärjestely, muu viritys, sovellusten käyttöönotto tai kuvan hienosäätöasetukset tms. eivät kuulu asennukseen.


Ota yhteyttä
Ohjeet

Ota yhteyttä

Anna palautetta myymälään tai verkkokauppaan:
Lähetä sähköpostia ›

Myymälöiden ja verkkokaupan
asiakaspalvelun yhteystiedot ›

Ohjeet

Täältä löydät ohjeet ja vastaukset
yleisimpiin kysymyksiin:
Katso usein kysytyt kysymykset ›
Lue asiakaspalvelun ohjeet ›